U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

wtorek, 2 stycznia 2024

Brownie w Siewierzu

 Wełniany sweTwór brązowo-perłowoszary. Nazwijmy go Brownie. Na drutach, bezszwowo. Pomysł i wykon mój. Pobawiłam się autorsko we wrabianie... Ktoś myślał, że będzie o gaśnicy? A kuku! A nie! Będzie polecajka. Serial, który już stał się kultowy. Z którego teksty-cytaty hulają w przestrzeni publicznej i domowej. O którym chyba każdy zdążył usłyszeć. I obejrzeć. Jeśli nie, to prędziutko! Ja się zakochałam od pierwszych wybuchów śmiechu. 1670, bo o nim mowa. Raczę się po raz kolejny. Ze zdumieniem zauważam/czytam/słyszę, że niektórzy nie chwytają i zarzucają serialowi na przykład niezgodność historyczną. No, ręce opadają... Na koniec - ruiny zamku w Siewierzu nocą. 

 
Ten wisior/naszyjnik mam ponad 30 lat:
1670, taniec Wednesday w wykonaniu żony Jana Pawła, Zofii. Cudo: 
 
Siewierskie zamkowe ruiny:
To prawda - pod latarnią najciemniej:
  

45 komentarzy:

  1. Świetny Braun.
    Zauważyłam, że wracają wzory żakardowe, wrabiane. Bardzo mnie to cieszy!
    W Siewierzu byłam tyle razy z wizytą u znajomych, a nigdy nie udało mi się dotrzeć do tego zamku.
    Co do serialu, to ja też go oglądam i bardzo mnie się podoba, i nie rozmyślam, czy jest poprawny w kwestii historycznej. Podoba mi się i już!
    Wszystkiego co najlepsze w 2024 roku! Wielu, wielu udanych projektów i dzielenia się nimi w blog sferze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Nie wiem, co wraca, bo nie śledzę trendów, dziewiarskich też ;)
      Dwa kroki od rynku. Warto ;)
      Bo w nim najmniej chodzi o poprawność historyczną ;)
      Wzajemnie <3

      Usuń
  2. Serial miodzio! Wszystkiego co najlepsze w 2024 roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego Brauna to ja akceptuję, a nawet podziwiam;-)
    Siewierski zamek oglądałam raz, w środku dnia. Nie wiedziałam, że jest tak romantycznie podświetlony.
    Nie wiem z jakiej bajki trzeba być, żeby w serialu 1670 nie załapać ironii, za którą kryje się niestety gorzka prawda:-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż mnie korci i język świerzbi (raczej palce nad klawiaturą), żeby się wypowiedzieć na temat... ale nie ;)
      Też nie wiedziałam, ale wszystkie zamki teraz podświetlane, to założyłam, że i ten będzie ;)
      Oj, są takie bajki, są. Też przecierałam oczy i uszy ze zdziwienia.

      Usuń
  4. Serial jest kontrowersyjny, miejscami głupkowaty, ale trzeba czasem spojrzeć z dystansem, nie mówiąc o tym, żeby się zwyczajnie pośmiać. Pierwsze odcinki są według mnie słabsze niż końcówka.
    Sweter jest piękny. Już myślałam, że będzie coś o popisach strażackich pewnego posła. 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głupkowaty? Kontrowersyjna opinia ;)

      Dziękuję :)
      Lubię wpuszczać w maliny :D

      Usuń
  5. Zawsze znajdujesz wspaniale pasujące do Twoich stylizacji miejsca do robienia zdjęć. Niesamowicie klimatycznie!
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym to u mnie polega ;)
      Wzajemnie! Do siego! :)

      Usuń
    2. Jak najbardziej jest to coś charakterystycznego dla Twojego bloga. Zawsze mnie to ciekawi, co tym razem zastanę, jaką kombinację :)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę 😘

      Usuń
  6. Oj, chętnie wzięłabym kilkanaście takich ściętych drzew. Podobają mi się swetry z wrabianym wzorem. Nie oglądam żadnych seriali. Jedyny jaki oglądałam to Rancho. Kilka lat temu za dnia, oglądałam zamek w Sieradzu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właścicielowi by się nie spodobało :)

      Ja, odkąd są platformy streamingowe - korzystam i oglądam sporo. Seriali i filmów. A że nie mam telewizora od wielu lat, to tym bardziej.

      Usuń
  7. Całość bombowa! Scenografia idealna!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny sweterek. Serialu jeszcze nie miałam okazji oglądać. Zresztą jeśli chodzi właśnie o telewizję, to mam tyle koniecznych zaległości i jakoś ciągle brak czasu :). A te ruiny to bym chętnie pozwiedzała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To nie jest film telewizyjny (i tak nie mam telewizora i nie oglądam żadnej tv od lat) ;)

      Usuń
  9. Zamczysko przepiękne!!!
    Swetrzysko też niczego sobie 😉
    Serialu jeszcze nie obejrzałam, ale poleciłam Synowej (czyt. dziewczynie syna) i jest nim zachwycona! 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bezczelnie powiem, że na odwrót. Swetrzysko przepiękne, a zameczek niczego sobie 🤪😁🤗

      Usuń
    2. Hahaha 😁 no dobra... Nie zaprzeczę 😁😉

      Usuń
    3. Bo wiesz - jak mi ktoś pisze pod pracą, w którą włożyłam masę czasu, energii, pomyślunku, no i piniondz, że "niczego sobie", to mi trochę ręce opadają. Już wolę, żeby mi powiedzieć: beznadziejny, ale narobiłaś się 😁

      Usuń
  10. Piękny sweter. A i siewierski zamek w nocnej odsłonie prezentuje się bardzo zjawiskowo. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ten SwetTwór o imieniu Brown pięknie się prezentuje na tym drzewiastym tle :-) Wygląda niesamowicie skandynawsko i pięknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mi uświadomiłaś, że strzeliłam byka. Chyba za bardzo o gaśnicy jednak myślałam :))
      Dziękuję <3

      Usuń
  12. Sweterek jak zawsze przegenialny !!!
    Serial też... mam wielką nadzieję na kolejne części 😁!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. No i wszystko się wyjaśniło z tym Brownie- Braunie 😉 A sweTwór wspaniały kolorystycznie i *wzorowo*. Nosiłabym🤎🩶. Z Siewierzem kojarzy mi się tylko piosenka, której uczyłam się w podstawówce: "Od Siewierza jechał wóz, malowane panny wiózł..." - dalszy tekst jest fajny, ale za długi, by tu cytować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, bo głupia jestem 💩 Na Rynku jest ławeczka z rzeźbami autorów tej piosenki. I można jej posłuchać wciskając magiczny guziczek 😉

      Usuń
  14. To nie Anonim. To ja Basieńka😁

    OdpowiedzUsuń
  15. Sweter jest wspaniały, pięknie dobrane kolory, ciekawe wzory.
    Serial też uważam za kultowy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny Brownie :) ciekawy wzór i kolor pasujący do wielu stylizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 🤎 Praca nad nim sprawiła mi wielką frajdę ✌️😊

      Usuń
  17. Dzień dobry, Sivko. Wiesz, tak sobie zaglądam do Ciebie od jakieś czasu i podziwiam Twoje talenty. Nie przepadam za brązem, chociaż podoba mi się na kimś. Natomiast jako dzieło hand made ten sweter jest piękny po prostu. Dobra na nowy czas!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry 🙂 Dziękuję, to miło być tak skomplementowanym 😊 Aż nie wiem co powiedzieć... Tobie też samego dobra 🫶

      Usuń
  18. Świetny sweter, świetne tło! Jak zwykle zresztą :). Też nie jestem fanką brązów - na sobie! - ale braun vel brownie obiektywnie cudny jest i basta! Ostatnio też chodzą za mną wzory norweskie, ale mam pozaczynane dwa swetry, przy jednym dopadł mnie syndrom drugiego rękawa, a przy drugim okazało się, że sobie źle włóczkę przeliczyłam z air dropsa na big merino i zabrakło, trzeba domówić. Jakbym się teraz zabrała za norwega, to coś by wypadło z grafika, a do tego nie chcę dopuścić. To się u Ciebie chociaż poprzyglądam :). A serialu nie znam, bo w ogóle nic od dawna nie oglądam, mam jakiś przesyt filmowy, w książkach siedzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🫶 Jeden brąz jeszcze nikomu nie zaszkodził 😉 Wzór z głowy, mojej na dodatek. Więc nie norweski tylko sivkowy 🤓 Rękawy się różnią, nie ma mowy o syndromie✌️

      Usuń
    2. Ha! no o tym nie pomyślałam, żeby rękawy się różniły - faktycznie, dobry patent na ten syndrom. Muszę kiedyś zastosować, dzięki za inspirację :).

      Usuń
  19. Piękny sweter. Wzorki wspaniale wymyśliłaś. Ruiny trochę zioną strachem ale to przez noc bo w dzień lubię takie miejsca. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🫶🤎 To prawda, trochę się bałam 🫢

      Usuń
  20. Jestem amatorką brownie wszelakich... świetny sweter, jego wzór i kolor.. ten brąz taki esencjonalny, czekoladowy... Serialu jeszcze nie widziałam, ale wkrótce zamierzam... same dobre opinie o nim słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) :) Kolor tej wełny w opisie, to właśnie czekoladowy ;)

      Usuń