U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

piątek, 29 grudnia 2023

W Pyskowicach

 Do Pyskowic trafiliśmy przy okazji służbowej. A że było trochę czasu - pozwoliliśmy sobie pooglądać to śląskie miasteczko. Jedno ze starszych na Górnym Śląsku. Oprócz uroczego Rynku z Ratuszem i oryginalnie zachowanego średniowiecznego układu uliczek wokół, odkryliśmy różne inne ciekawe smaczki. A w drodze powrotnej wstąpiliśmy pod gliwicką wieżę Radiostacji, tę od prowokacji klik

 Na szczęście kominiarz ;)
 A to nie moja robota!
  

38 komentarzy:

  1. Robótkowe ozdoby na ulicach widziałam w Poznaniu i w moim mieście, fajna inicjatywa, a i Pyskowice ciekawe!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się kiedyś zastanawiałam, czy nie pyknąć czegoś takiego u siebie w okolicy. Ale nigdy nie udało mi się zmotywować 😁

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa miejscowość. Chyba będę musiała je odwiedzić. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto, jak wszystkie mniejsze miasta, bardzo wg mnie interesujące. Bo jestem fanką takich.

      Usuń
  3. Mnie najbardziej zaintrygowała choinka - cudo!!!
    Miasteczko oryginalne. Dziękuję za tę wirtualną podróż.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rzuciła się w oczy od razu 🎄 Proszę bardzo ☺️

      Usuń
  4. Choinka najbardziej mnie urzekła 🎄💗😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać w każdym miejscu możemy znaleźć cos ładnego, coś ciekawego ....Pięknego Nowego Roku i ciekawych wypraw:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Jak człowiek jest ciekawy świata obok, to wszędzie widzi COŚ 😍 Dziękuję i wzajemnie. Aczkolwiek na ten rok jest inny priorytet niż wyprawy i bardzo chcę żeby się ziścił 😉✌️

      Usuń
  6. Niezeykłe miasyeczko i earto tam się wybrać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po drodze ile interesujących miejsc... Nic, tylko odwiedzać, jak się ma czas 😉

      Usuń
  7. Bardzo interesujące miasteczko. Nigdy tam nie byłam.
    Życzę aby Nowy Rok 2024 okazał się dla Ciebie i Twojej Rodziny bardzo wyjątkowy, przynosząc każdego dnia mnóstwo zdrowia, szczęścia, pokoju, miłości i spokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to nie są turystycznie znane miejscówki. Dlatego tak interesujące 😉
      Bardzo dziękuję. Wzajemnie ☺️🙂

      Usuń
  8. Piękne i bardzo klimatyczne zdjęcia.
    Życzę Ci szczęśliwego nowego roku 2024!

    OdpowiedzUsuń
  9. Miasteczko nieco zaniedbane, ale ma potencjał, jak to się teraz mawia. Jakaś unijna dotacja by się przydała... Sporo ciekawostek, nawet mam problem z wytypowaniem zwycięzcy ;). Kwadraty babuni, uliczka z obrazkami, Żona Drania (?!)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm. Chyba to moja wina, że tak je odebrałaś, jako zaniedbane. Bo ja lubię takie odrapane niedoskonałe mury i zaułki. I robię im właśnie zdjęcia. A całe miasto absolutnie takie nie jest. Można wpaść i sprawdzić swoim okiem 😉✌️

      Usuń
    2. No to chyba muszę tam wpaść :). Myślałam, że całe jest takie, ale mimo to uważam, że jest ciekawa architektura, fajne detale i zakątki, więc ogólne wrażenie pozytywne :).

      Usuń
    3. Mną się nie można sugerować, bo mam dziwny gust i nie lubię ładności ;))

      Usuń
  10. It sounds like you had an interesting business trip with the opportunity to explore Pyskowice and visit the tower of the Radio Station in Gliwice. The charm of old towns and historical sites can add a unique touch to a work-related journey. www.melodyjacob.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, udało się pogodzić jedno z drugim ✌️

      Usuń
  11. Masz oko do dobrych zdjęć. Czy masz może wykształcenie artystyczne?
    Szcześliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po prostu, niestety, mam talent... Cytując klasyka 🙃🤓

      Usuń
  12. Szczodrego w dobre chwile 2024 roku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam wrażenie, że o tej porze roku, gdy nie ma śniegu, każde miejsce wygląda na ponure. Nawet jeśli zsnajdzie się zdziebko koloru ;). Jednak widzę w Pyskowicach potencjał i warte obejrzenia w innej porze roku.
    Fantastyczny pomysł przystrojenia stożka choinkowego :) Na to bym nie wpadła, chociaż dziś u nas widziałam na stożku, bombki z talerzyków papierowych ;))

    Nie mogę się zalogować :(
    Aga - Niekończące się marzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, na pewno jest bardziej ponuro... Ale ja mam w sobie jakiś pociąg do tej ponurości. Lubię 🙃😉
      Wszelkie nieszablonowe pomysły dla mnie są wspaniałe. Uwielbiam robienie czegoś z przysłowiowego niczego. Bombki z talerzyków - cudo 👍👌

      Usuń
  14. Is very curious to see that this beauty polish town have his own kind of Eiffel Tower. Because It is very similar. In this case, It is sure for radio transmission purposes and not for exhibition.
    Lovelys photographs of all this interesting village.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wieża to miejsce i sprawa historyczna, dotycząca napaści Niemiec hitlerowskich na Polskę i prowokacji jaką tutaj urządzili, by mieć do niej pretekst. Gliwice to była wtedy III Rzesza.

      Usuń
  15. Ależ niezwykle miasteczko! 😍
    I nawet choinka na Ciebie czekała 😉
    Ileż takich ciekawych miejsc mamy w Polsce.. Wiele osób nie docenia swego kraju. Tylko Egipty i Majorki, i kurort rozmaite zwiedzają, a na miejscu takie cuda😏😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurorty są nuuudne. A Polska pełna niespodzianek 😉✌️

      Usuń
  16. Lubię śląskie miasteczka 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Urocza miejscowość. Nawet w szaro-bury dzień. Twoje zdjęcia i opisy dodają jej kolorytu. Kolejne odkrycie na mapie Polski, za które dziękuję.
    Choinka oczywiście to wisienka na torcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak to odbierasz i też dziękuję okolicznościom, że mnie tam zawiodły. Uwielbiam takie miejsca 👌👍🙃😉

      Usuń
  18. Świetna jest ta wydziergana choinka. Zdjęcia super... same smaczki i kąski!

    OdpowiedzUsuń