U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Matka, żona. Człowiek. Przekorna indywidualistka. Spaceruję swoimi ścieżkami. Odwiedzam miejscówki. Dziergam na drutach. Robię zdjęcia. Przyglądam się szczegółom. Mam Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Mieszkam na Jury, niedaleko Pustyni ;) k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

sobota, 16 września 2023

Szata nie

 Ta jasnoszara sukmana z materiału jak prześcieradło, skojarzyła mi się z Gustavem Klimtem. I szatą, w którą się przyoblekał. Zaintrygowała mnie przy okazji postać jednej z ważniejszych kobiet w jego życiu i twórczości: Emilie Flogë. Można ją podziwiać, uwiecznioną przez Klimta nie tylko na obrazach, ale i fotografiach. Kadry jak z szafiarskiego bloga ;) W sukniach własnego projektu, bo tym się między innymi zajmowała. Na ówczesny czas (a i teraz) bardzo nowatorskie. A tak w ogóle - nie szata zdobi człowieka.   

 TA Najeżona przestała się jeżyć:
 
Emilie i Gustaw:
źródło Pinterest 

  
  

28 komentarzy:

  1. Rzeczywiście zdjęcia Emilie jak blogowe! Kto wie...Może w naszych czasach byłaby sławną blogerką modową... Albo szafiarką, jak my:D
    A szata może i nie zdobi, ale tło jak najbardziej:D ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja widać - i tak przebiła się do świadomości kolejnych pokoleń. Może nie aż tak bardzo BARDZO, ale kto zna, ten zna ;)

      Usuń
  2. Fajna stylizacja :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasują do Ciebie takie awangardowe stylizacje. Piękne otoczenie i pierścionek. Pozdrawiam! 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Szyłam kiedyś takie sukmany, może nieco krótsze, łatwo i szybko, no i wygodnie...
    Świetna aranżacja!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Polskie przysłowie mówi, że "szata nie zdobi człowieka" , a Niemcy mają zupełnie inne spojrzenie i ich przysłowie"Kleider machen Leute" znaczy, że szaty robią ludzi.
    My mówimy jeszcze, że "jak cię widzą, tak cię piszą", ale że "nie ocenia się książki po okładce".
    Wniosek: niech każdy sobie myśli co chce😉
    Twoja szata jest super! 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi mi tylko o to (jak zawsze), żeby sięgać głębiej, niż tylko patrzeć na wygląd. I o zgrozo, oceniać ;)

      Usuń
  6. Faktycznie klimat jak z Klimta.Świetna szata jak i cała stylizacja ,no i idealnie pasujące tło.Bardzo mi się Twój styl podoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała suknia, pięknie prezentuje się na tle szarych skał. I te dodatki wspaniałe!
    Ja też uważam, jak moja poprzedniczka, że szata mimo wszystko zdobi człowieka.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🙂 A ja myślę, że szatą można wiele wyrazić, po prostu ✌️

      Usuń
  8. Jestem zawsze na tak dla oryginalnych, nietuzinkowych przyodziewków. Nieważne, czy to szaty są, sukmany, czy inne kiecki i sukienunie 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, a ja za sukienunie podziękowałam 😉

      Usuń
  9. Twoja sukienka bardzo mi się podoba:)))może i nie szata zdobi człowieka ale fajnie założyć coś ładnego:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak to mówią: Nie to ładne, co ładne, ale co się komu podoba 😉

      Usuń
  10. Twoja szara sukmana na tle szarej surowej skały i ten pas kolorowych, jesiennych liści... dla mnie dzieło sztuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla mnie to najpiękniejszy komentarz <3 Starałam się wpisać w tematykę i nawiązanie ;)

      Usuń
  11. Do twarzy Ci w tej stylizacji. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za entuzjazm i poświęcenie w pisaniu tego bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Entuzjazm już dawno wyparował, a poświęcenia nigdy nie było :p

      Usuń
  13. Fajna ta Twoja sukienka. Faktycznie w stylu Emilie, która była utalentowaną projektantką mody w Wiedniu przełomu wieków. Podoba mi się Twoja naturalna sceneria do prezentowania strojów.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja szata bardziej w stylu tej Klimtowej ;) Suknie Emilie były piękne <3

      Usuń
  14. Całość bardzo mi się podoba. Lubię szary kolor, przez to jeszcze bardziej stylizacja przypadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, bo wiem, że mój sposób ubierania nie koniecznie jest łatwo przyswajalny ;))

      Usuń