U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

środa, 2 sierpnia 2023

Sighișoara

 Sighișoara, miasto w Transylwanii. Otoczone średniowiecznymi murami i basztami. Pełne ciasnych zaułków i brukowanych uliczek. Wpisane na listę UNESCO. Bardzo klimatyczne, bardzo stare, bardzo historyczne, kolorowe. Reklamowane jako miejsce urodzenia Draculi, czyli Włada Palownika. TU ciekawie opowiedziana prawdziwa jego historia (i ogólnie Rumunii). Spacer nim odbył się w piekielnym upale i poczuciu bycia w arcyciekawym miejscu ✌️

Wieża Zegarowa z XIV wieku.:
Ktoś tu dojechał wehikułem czasu:
Dom Draculi:
Rynek:
Tam na końcu wejscia na Kryte Schody (którymi nie poszliśmy):
Miałam ochotę zabrać sobie ten stołeczek 😉
Wieża Krawców:
Baszta Szewców:
 
Kościół Klasztorny:
Dracula:
Ratusz:
Widok spod Ratusza na Cerkiew Świętej Trójcy:
 Kościół Klasztorny:
Wieża Kowali:
 
Wjazd do miasta z jednej strony...
i z drugiej: 
Częsty widok na transylwańskich drogach:
 

28 komentarzy:

  1. To stare miasteczko ma dużo uroku - bardzo lubię takie miejsca. Zachwycają mnie zwłaszcza te okna i okiennice, firanka powiewająca na wietrze, kwiaty na pokrywie kanalizacyjnej... A stołeczek też bym chętnie przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urok jest totalny... Ja kocham. Za autentyczność i naturalność, mimo, że to turystyczne miejscówy ❤️

      Usuń
    2. Jeszcze raz przyszłam pozachwycać się tym wyjątkowym miejscem i Twoimi wspaniałymi zdjęciami :)

      Usuń
    3. Super! Dziękuję za dobre słowo <3 I bardzo to miłe, że piszesz ten komentarz. Bo widzę tu sporo osób/blogów, które regularnie "siedzą" na moich postach, ale nigdy żadnego słówka w komentarzu z siebie nie wydobędą ;)

      Usuń
  2. Klimatyczne i bajkowe miejsce. Nie miałam o nim pojęcia. Teraz dzięki Twojej relacji przeszłam uliczkami Miasteczka. Zdjęcia zachwycające 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jak tam cudownie! Dzięki piękne za fotorelację, teraz już wiem, że do Rumunii to raczej w listopadzie ;-) ale na pewno będzie warto! :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, też bym mogła i w listopadzie. Tylko wtedy Transfogaraska i Transalpina zamknięte, a to był nasz główny motywator tego wypadu.

      Usuń
  4. Uwielbiam takie klimaty. Bardzo mnie tym miejscem zaciekawiłaś i myślę, że niedługo tam się wybiorę. Mój chłopak byłby kompletnie zachwycony. Dziękuję Ci bardzo za relację z tego miejsca, a ja idę się orientować co, gdzie, kiedy i jak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedźcie, jedźcie! Rekomenduję z całego serca 🥰😍👌👍✌️

      Usuń
  5. Jak zawsze oczarowałaś mnie swoimi zdjęciami. Są cudne! Byłam w Sighișoarze. To miasteczko skradło moje serce. Tam każda kamieniczka i zaułek zachwycają. patrząc na Twoje zdjęcia widzę, że autentycznie czas się tam zatrzymał.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło to czytać, dziękuję ☺️😘 Miasto jest wspaniałe. W ogóle Rumunia ma w sobie to COŚ ❤️

      Usuń
  6. Czarownie bardzo!!!
    Baszta Szewców jak dla mnie! Mogłabym w takiej zamieszkać, byle net był i biblioteka w okolicy:D
    A stołek trza było brać! ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteka z pewnością jest gdzieś w okolicy, to nienajmniejsze miasto, tak poza starą jego częścią. Tylko czy po rumuńsku czytasz? 😉😆
      No jak brać? Siódme: Nie kradnij! 😄

      Usuń
  7. Najbardziej mnie zachwycają urocze, klimatyczne uliczki.
    Stołeczek jest śliczny :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Transylwania już kiedy słyszę tą nazwę moja wyobraźnia zaczyna podpiwiadać mi niesamowite historie,)
    Ciekawe to miasto . Ja zamiast stoleczka chętnie bym zabrała a na pewno pogłaskała tego uroczego kota .Miłego dnia:)





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo powiedziałam wjeżdżając tam. Jako Sylwia, czułam się tam jakiś tak swojsko i jak u siebie 🥰

      Usuń
  9. Urokliwe miejsce i wspaniałe zdjęcia:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starówa świetna, bardzo w moim guście 👍👌 Dziękuję ☺️

      Usuń
  10. Miejscowość jak gotowa scenografia do filmu, gdyby nie auta lub inne szczegóły, to jak podróż wehikułem czasu...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawdo. Stare miasto gotowe do filmowania.

      Usuń
  11. Ale cudowne kadry! Przepiękne zdjęcia, dziękuję za wirtualną wycieczkę i wiele ciekawostek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ☺️ Miłe słowo pochwalne za to łażenie z aparatem 😘

      Usuń
  12. Jak pięknie! Byłam tam, ale wiele lat temu i tak dość przelotnie. Mam wrażenie, że jest bardziej kolorowo (i dobrze), ale urok pozostał ten sam, warto pojechać znowu, na dłużej, połazić, posiedzieć, ponapawać się :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rumunia się rozwija, dba o swoje dobra i kolory(t) 😉

      Usuń