U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

niedziela, 6 sierpnia 2023

Wiedźmin na zamku Ogrodzieniec

 Jak wiadomo, wkroczył na platformę N. trzeci sezon Wiedźmina. Dla fanów książek Sapkowskiego (które sobie odświeżyłam odsłuchując audiobooki po obejrzeniu drugiego sezonu) o białowłosym Geralcie - nie do oglądania bez głośnego jęku zawodu. Dla fanów gry (mój syn) jeszcze gorzej. Odtwórcy roli Wiedźmina, Henry'emu Cavillowi też chyba przestało się podobać, skoro z niej zrezygnował. Straciłam serce i ochotę do oglądania tego serialu. Za to spacer po ruinach zamku Ogrodzieniec (który wystąpił w pierwszym sezonie netflixowego Wiedźmina) jak zawsze - wspaniały! Pięć lat temu TUTAJ fotorelacjonowałam, a dziesięć lat temu TU.   

 
 
W oddali Góra Birów:
 
Yennefer? 😉
 

21 komentarzy:

  1. Ta piękna dziewczyna, chociaż brakuje jej kilku elementów mogłaby być Yennefer.
    Piękny jest Ogrodzieniec na Twoich zdjęciach i przede wszystkim nie ma ludzi i tych wszystkich straganów. Ogrodzieniec po raz pierwszy zobaczyłam w 2010 roku. I chociaż była to sobota to było tylko kilkanaście osób na podzamczu i zamku. Kilka lat później gdy zobaczyłam tłumy ludzi i otaczającą mnie kiczowatość. Nigdy nie wkroczyłam w progi zamku.
    Życzę relaksującej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Ogrodzieniec istnieje od tak zwanego "zawsze", bo mieszkam blisko (a kiedyś przez jakiś czas jeszcze bliżej) i pamiętam ten zamek kiedy nikt tu nie zaglądał, żadnych straganów, dodatkowych (niepotrzebnych) atrakcji. Żadnych parkingów i parkingowych nawoływaczy... Ba, nawet biletów nie było. Sam majestat ruin. Jeszcze 20parę lat temu. Te foty robiłam godzinę przed zamknięciem, w sobotę. I faktycznie prawie nie było ludzi. I można było spokojnie połazić. Jak dawniej.

      Usuń
    2. Dzięki Sylwio!
      Teraz już wiem, że powinnam przed samym zamknięciem odwiedzić Ogrodzieniec.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Albo w tygodniu i nie w wakacje (chociaż teraz ludzie porozjeżdżani po urlopach gdzieś dalej, tłumy jakby mniejsze) 😉

      Usuń
  2. Wprawdzie Wiedźmin to nie moja "bajka," ale fajnie popatrzeć na Ogrodzieniec w Twoich kadrach.
    Moje wspomnienia są wciąż dość żywe, bo odwiedziłam zamek tylko raz ok. 3 miesiące temu ;-))
    Pozostawiam pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak często go widuje, że raz na pięć lat wypada zajrzeć w znane kąty z aparatem 😁😉

      Usuń
  3. Jest piękny! Ciekawe jak wyglądał w czasach swojej świetności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na obrazku (na drugim zdjęciu jest rysunek przedstawiający możliwy wygląd z czasów, w których zamieszkiwali w nim ludzie) 😉

      Usuń
  4. Moje klimaty, tam nie byłam, a zapowiada się ciekawie. Ostatnie zdjęcie - super!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to numer jeden wśród jurajskich Orlich Gniazd ;)

      Usuń
  5. Ale piękna niespodzianka na końcu! :D
    A to zamczysko jest na liście moich marzeń! Dzięki za wycieczkę!
    Fanką Wiedżmina nie jestem, ale czytałam, że porażka ta wersja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wpadaj realizować 😉✌️
      Dla tych, co nie znają książek i gry, ponoć do obejrzenia. Choćby mój mąż, ogląda i nie marudzi. Mnie się płakać chce.

      Usuń
    2. Ja nie znam ani gry, ani książek, to bym pewnie łykła;))
      Kurna, teraz z Tigerem, to nie da rady nigdzie jechać..

      Usuń
  6. Dawno temu byłam w Ogrodzieńcu, ale chętnie odwiedziłabym ten zamek ponownie :D
    Super fotorelacja! Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie spędzasz letni czas:)))uwielbiam z Tobą odwiedzać ciekawe miejsca:)))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wybrane dni. Na co dzień wygląda to zupełnie inaczej ;))

      Usuń
  8. Wiedźmin to nie moje klimaty, ale zamek jak najbardziej. Dawno tam nie byłam, więc z ciekawością obejrzałam Twoją fotorelację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogrodzieniec to jeden z ładniejszych zamków na jakich byłam.

    OdpowiedzUsuń