U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

piątek, 7 października 2022

Rezerwat Archeologiczny

 Rezerwat Archeologiczny w Kaliszu-Zawodziu. Szlak Piastowski. Jedno z miejsc ważnych dla początków państwa polskiego. To tu stał wczesnośredniowieczny gród kaliski. Dopiero Henryk Brodaty w XIII wieku go podbił i przeniósł Kalisz tam, gdzie do współczesności stoi. Zrekonstruowane chaty i inne budynki poniekąd przenoszą w tamten odległy czas. Gratka dla wariatów historii. Obszerniej można na temat poczytać tu. Tak się jakoś złożyło, że cały teren (i zwierzaki) mieliśmy tylko dla siebie. 

 
A tu chata z końca XVIII wieku, przeniesiona z kaliskiego Starego Miasta:
 
 

31 komentarzy:

  1. Dziękuję, ze wrzucasz tu takie perełki. Dzięki temu mam możliwość obejrzeniu wielu miejsc, gdzie osobiscie bym się nie wybrała. A chata tak trochę mi przypomniała izbe mojej babci dawno temu. Trzymaj się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Tak, ja też pamiętam wnętrza takich chat, kiedy mieszkali w nich ludzie. Choćby moja prababka Marianna :)

      Usuń
  2. Dzięki za wycieczkę!!!
    Trochę dziwnie, że tak bezludnie. Latem byliśmy na Wolinie, w skansenie Słowian i Wikingów, tam się jednak dużo działo. Nawet sobie igłę brzozową do tkania nabyłam od rekonstruktora w lnianej sukmanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie takie dziwne. Jest poza sezonem, poza tym coś tu się odbywa, z tego co doczytałam w lokalnych portalach. Mnie osobiście bardziej pasuje obcowanie z takimi miejscami bez tego tabunu ludzi, sztucznie wymyślanych imprez okołotematycznych. Unikam jak ognia. Lepiej wchodzi ;)

      Usuń
  3. Hi,

    Nice blog. I am new. Do you want to follow each other?

    https://fashionandwishlist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i ciekawe opowieści i fotografie. No i cudne zwierzaki. 🐑🐐Miłego dnia😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy Rezerwat Archeologiczny. Lubię odwiedzać takie miejsca. Nie znałam tego rezerwatu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam smaczków w okolicy - i znalazłam. Kocham takie <3

      Usuń
  6. Też kiedyś o nim pisałam! Fajne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie miejsca:)))Dziękuję za wspaniałą fotorelację:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, cieszę się, że się podoba ;) <3

      Usuń
  8. Byłam tam dawno temu, świietnie wyglądasz, uściski ciepłe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podróż w czasie, a Ty... jak zawsze pasujesz do scenerii idealnie!!! Uwielbiam skanseny, tak więc dopisuję i ten do dłłłuuuugiej listy miejsc do zobaczenia 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwo mi się wpasować w to co jest dookoła. Tylko do innych ludzi mi nie wychodzi (raczej nie staram się 🙃🙂😉).

      Usuń
  10. Kolejne ciekawe miejsce! I jaki komfort zwiedzania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie miejsca...
    Fajnie się wkomponowałaś w tło, ale coś czuję, że nie było Ci trudno:))
    Własnie przeczytałam Twój komentarz wyżej :D W punkt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej wkomponowałam się w tego zwierza, jak tak teraz patrzę 😉

      Usuń
    2. Hahaha :D No! Rzeczywiście :D ;)

      Usuń
  12. Uwielbiam takie miejsca i też bez tłumów... można wtedy dokładnie zwiedzić i obfocić. Zdjęcie z kozą/kozicą - super😍

    OdpowiedzUsuń
  13. To jeszcze ja dołączam do osób, które uwielbiają takie miejsca i zwiedzanie ich bez tłumów. Świetnie, że wyszukujesz takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne i klimatyczne są te chałupy, moim marzeniem jest mieszkać w czymś na kształt ich. Pozdrawiam Cię cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń