U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

sobota, 10 sierpnia 2024

Gwiozdy w Łowiczu

 Największy mural w Polsce. Trójkątny rynek. Aleja Gwiozd. Folklor. No i dżemy, przeciery i koncentraty pomidorowe. O dziejach historycznych nie wspominając. Jednym słowem - Łowicz w woj.łódzkim, nad rzeką Bzurą. Jedno z najstarszych miast Polski. Moim wścibskim okiem.

Dwustuletni Ratusz na Starym Rynku:
Muzeum : 
  
 
Aleja Gwiozd Łowickich:
Bazylika katedralna W.N.M.P 
Kościół Ojców Pijarów:
Uliczka prowadząca ze Starego Rynku na trójkątny Nowy Rynek:
 
Moje wścibskie oko lubi zaglądnąć w mniej reprezentatywne zaułki:
 
W tym miejscu do II wojny światowej stał budynek Synagogi:
 
Trójkątny Nowy Rynek z zachowanym średniowiecznym układem architektonicznym:
Mural Księżak z książką. Księżak - mieszkaniec ziemi łowickiej:
  

 Wstąpiliśmy też do Nieborowa i Arkadii. Niestety, park był zamknięty akurat tego dnia, z powodu szkód jakie uczyniła wichura :(

 A po drodze takie jeszcze:
 
 

33 komentarze:

  1. Łowicza nie znam, ale z Twojej relacji wynika, że jest miastem, które ma jakiś pomysł na siebie co bardzo się chwali. Zaskoczył mie fakt że Nowy Rynek ma średniowieczne założenie co brzmi bardzo dumnie bo na jaki czas datuje się Stary? Swoją drogą w czasach przed Internetem, kiedy był słaby przepływ informacji ostródzianie żyli w przekonaniu, że Ostróda ma jedyny trójkątny rynek w Europie. Później okazało się, że to nieprawda bo są takie w innych krajach a teraz wiemy, że w Polce też jest ich kilka w tym również Łowicz. Bardzo podobają mi się murale, Księżak z książką jest wspaniały podobnie jak urocza skarbonka na karmę dla zwierząt i wiele innych, pomysłowych elementów. Widzę, że wycieczka do Nieborowa nie do końca była nieudana, więc mam nadzieję, że będzie też relacja z muzeum. Życzę miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że teraz każde miasto, miasteczko, gmina ma (albo stara się mieć) pomysł na siebie. Dlatego tak pięknieje ta nasza Polska ✌️ Ciąg dalszy będzie, ale w innym kierunku i klimacie 😉

      Usuń
  2. Piękne, interesujące miasto i bardzo klimatyczne zdjęcia!
    Nieborów również zachwycający<3

    OdpowiedzUsuń
  3. O, mamuniu, jak ja uwielbiam takie kolory, takie murale i w ogóle klimaty! Coś pięknego nawet w zaułkach. najbardziej rozczulające dla mnie - ta skarbonka ze zwierzakami, dla zwierzaków. Trzeba się będzie tam kiedyś w końcu wybrać. Uściski, dobrego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobało 🙂☺️✌️

      Usuń
  4. Dziękuję za tak wiele zdjęć z Łowicza :) Przyznam się, że nigdy w nim nie byłam. Na Twoich zdjęciach widzę piękne miasto z cudowną atmosferą.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę Ci miłej niedzieli!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też był pierwszy raz w tym mieście 😉✌️

      Usuń
  5. Piękny ryneczek, uwielbiam takie klimaty, te uliczki, okna nisko osadzone w przyulicznych kamieniczkach... cudo.
    I ten mural również wspaniały, a w ogóle łowickie motywy są świetne, chętnie zwiedziłabym te wszystkie pokazane przez Ciebie miejsca...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawn temu bylam w Lowiczu, w Nie Borowie I Arkadii bylam dwa razy, mamy niesamowite, niezwykle miejsca w Police, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy tam nie bylam dlatego z zaciekawieniem ogladam Twoj post. Aleja gwiazd to bardzo fajny i sympatyczny pomysl , na dodatek bardziej widoczny od pozostalych.Z tym regionem zawsze kojarzyl mi sie bogaty haft.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleja Gwiozd. Urocze, że gwarą 😉 Tak, haft i ogólnie charakterystyczne motywy folklorystyczne 👌✌️

      Usuń
  8. Po raz kolejny potwierdzasz swoimi odkryciami, że PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA! Aż się sama na usta ciśnie ta pieśń Zespołu Mazowsze, kiedy oglądam łowickie murale. I nie tylko.
    Każde miasto ma swoje smaczki, zaułki, mniej atrakcyjne, ale nie mniej ciekawe miejsca.
    Dzięki Tobie odbyłam kolejną wycieczkę krajoznawczą. Pozdrawiam 🤩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak - wszędzie i na każdym kroku są smaczki i wspaniałości. Ja jakoś zawsze najbardziej ciągnę w te nie tak wystawiane na pokaz 😉Cieszy mnie bardzo, że zechciałaś udać się ze mną na na te wycieczkę ☺️✌️

      Usuń
  9. Nigdy nie byłam w Łowiczu. Widzę, że warto tam być. Chciałabym zobaczyć pałac w Nieborowie. Czytałam na blogach, że to miejsce podobno nie tylko piękne ale i pełne zagadek i tajemnic.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że warto. Mnie żal Arkadii, bo się nastawiłam, a tu zamknięte. A ja z daleka ☹️😞

      Usuń
  10. Witaj! Bardzo czuję ten folkowy vibe. Świetne są te murale i przybory szkolne jako pomnik.
    Mam kubeczki w łowickie wzory i trampki.😄 Dobrego tygodnia! 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla tego vibe'u tam pojechałam. Przekonać się, jak duży 😉

      Usuń
  11. Ja mam tylko jedno skojarzenie z Łowiczem ( oprócz przetworów) bieżnik łowicki w paski, a jakże 🙌. Miasto urocze, warte zwiedzania. Dziękuję za tę relację 🤩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, te łowickie paski 👍👌Liczyłam, że spotkam jakąś łowiczankę w stroju regionalnym. No, ale przeliczyłam się 😉🙃😁

      Usuń
  12. Łowicki strój zapada w pamięć

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale jest zobaczyć dobrze znane miejsca okiem Twojego obiektywy, Twoim okiem!
    Odnajdujesz tyle ciekawych detali. Tych murali łowickich nie widziałam, a są piękne!
    Czy wiesz, że to szlak tradycyjnych wycieczek szkolnych klas I- III z podstawówek województwa łódzkiego?! Łowicz- Nieborów- Arkadia, Żelazowa Wola i zamiennie - albo mały skansenik ( wejście na łowickim Rynku) albo ruchoma szopka w Sromowie.
    W każdym razie z wielką przyjemnością obejrzałam Twoją fotorelację. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym trafić na ten szlak zobaczyć Łowicz, Nieborów i Arkadię. Może kiedyś się uda?

      Usuń
    2. Oj, cieszę się i dziękuję za dobre słowo ❤️ U mnie takimi obowiązkowymi wycieczkami szkolnymi była kopalnia soli w Wieliczce, Wawel, muzeum w Sukiennicach, obóz w Oświęcimiu i pałac w Pszczynie 😉

      Usuń
  14. Nastała era murali, miasta stają się kolorowe, u mnie nawet śmietniki zyskały murale, chyba zrobię o tym post, bo tak jak piszesz - miasta pięknieją. Ten mural związany z marką jest taki klimatyczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posty o muralach robię od lat, bo kocham sztukę ulicy. Teraz nabiera ona formalności, a nawet się komercjalizuje (czego akurat nie lubię).

      Usuń
  15. Dzięki za garsc informacji! Murale kocham, konfiturami też nie pogardzę 😉..i te kolory! Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo ☺️ Witam Cię na moim blogu ✌️

      Usuń
  16. Nigdy tam nie byłam:))z przyjemnością obejrzałam Twoją fotorelację:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobało, Reniu 🫶🙂

      Usuń