U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

niedziela, 4 sierpnia 2024

Marek Miętus

 Miętus to handmajdowy bawełniany sTworek. Wydziergałam go bezszwowo na drutach, zaczynając od czarnego ozdobnego dołu. Takiego samego jak rękawki. Całą miętową połać dziergałam na gładko, prawymi. Pomysł mój. Autorski. A Marek to Aureliusz i jego Rozmyślania. Kupiłam w Biedronce i czytam kawałkami, na chybił trafił. Może dowiem się czegoś nowego. Albo przypomnę stare.  

 Uwolnij się od niepokojących myśli, tak sobie zawsze mówiąc: ode mnie to teraz zależy, aby w tej oto duszy nie przebywała złość ani żądza, ani żaden w ogóle niepokój, lecz abym widział wszystko tak, jak jest, i używał poszczególnych rzeczy podłóg ich wartości. 

 Gdy cię ludzie ganią lub nienawidzą, lub złe pogłoski o tobie rozpuszczają, zbliż się do ich duszyczek, przeniknij i zobacz, jacy też oni są. A zobaczysz, że nie masz powodu męczyć się nad tym, aby ludzie ci mieli taki a nie inny sąd o tobie.
 
 Kula duszy zachowuje swą postać, gdy ani nie pożąda niczego poza sobą, ani się w sobie zamyka, ani się rozprasza, ani w miejscu osiada, ale błyszczy światłem, którym widzi prawdę wszędzie i w sobie.
 
Marek Aureliusz 

  
 
 

42 komentarze:

  1. Mój kolor - no i dziergany👏👏👏. Nosiłabym!

    OdpowiedzUsuń
  2. No hey! Miętusek rewelacyjny, nie mam słów, po prostu świetny, wyglądasz w nim bosko.
    Niesamowite jest w Marku to, że czytasz tekst sprzed tyłu wieków i dochodzisz do wniosku, że niewiele się zmieniło w ludziach... Czytałam kiedyś, ale jak znajdę to kupię, bo w Biedronce 🐞 pewnie niedrogo.
    Dobrego tygodnia! 🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ☺️😎
      Mam wrażenie, że wszystko co wartościowe zostało spisane już pradawno. Nic, tylko brać do siebie 😉

      Usuń
  3. Miętusy najlepsze, viadomo! :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyglądasz w tym sweterku. Czarne wykończenie świetnie wyszło. Myśli Marka A. Bardzo na czasie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😎 Właściwie to rozpoczęcie, bo od czarnego zaczynałam tę robotę 🖤

      Usuń
  5. Miętus jest świetny i świetnie w nim wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny ten miętusek, bardzo mi się podoba.
    I pasuje Ci, bez dwóch zdań :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miętusek prześliczny. Obłędnie w tym zestawie wyglądasz.
    Też mam Rozmyślania, kupiłam jakiś czas temu w EMPIK-u.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ☺️ Rozmyślania, niczym słowo na niedzielę 😉

      Usuń

  8. Beautiful, great that you can knit something so pretty.
    And great Words <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajowy ten miętus! Zdolnaś bardzo!

    A to mi się podoba "Gdy cię ludzie ganią lub nienawidzą, lub złe pogłoski o tobie rozpuszczają. zbliż się do ich duszyczek, przeniknij i zobacz, jacy też oni są. A zobaczysz, że nie masz powodu męczyć się nad tym, aby ludzie ci mieli taki a nie inny sąd o tobie."😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki 🖤 Pracuję nad tym ☺️

      Nic dodać 👌

      Usuń
  10. Niesamowite jest to ,ze przez tysiaclecia ludzie mysla w ten sam sposob, nic sie nie zmienilo...Sweterek fajny, zazdroszcze Ci takich zdolnosci :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie progresujemy jako ludzkość, mimo pozorów 😉
      Dziękuję 😎

      Usuń
  11. Miętus jest świetny a jego wykonanie imponujące, wspaniale że rękawki są w reglan a na lini połączenia dziurki. To dodaje pazura, próbowałam sobie go wyobrazić ze zwykłym rękawem i to by było dość banalne. Cytaty z Marka A. jak zwykle dają asumpt do zastanowienia, to był naprawdę mądry człowiek, jego myśli nic a nic się nie zestarzały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tak robię już od dłuższego czasu. Robię tylko po jednym narzucie po obu stronach markera. Doszłam do tego, że nie lubię kiedy linia raglanu jest zbytnia 😉☺️

      Usuń
  12. Przefajny miętusek 🤩
    A portasy... mam dzisiaj podobne na sobie 😁.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udał mi się, to fakt 😎😁
      Te portki mam już trzeci sezon.

      Usuń
  13. Piękny:))))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny Miętus. Świetny zestaw.
    Lubię myśli Marka, ale jakże one czasem trudne do wprowadzenia w życie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ☺️🙂
      Już samo przeczytanie i zastanowienie się na chwilę nad nimi, robi coś człowiekowi ✌️

      Usuń
  15. Świetna stylizacja i ten kolor...cudowny :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, świetny i bardzo fajny kolor :) A myśl Marka Aureliusza warta przemyślenia, coś w tym jest!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że Ci się podoba ☺️🙂

      Usuń
  17. Piękny ten sweterek i stylówka świetna!
    Cytaty ponadczasowe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł kolorystyczny - połączenie miętowego z czarnym. I wychodzi kolejny ciekawy swe-tworek. Rozmyślania Marka Aureliusza, jak i innych stoików są do dziś aktualne i warte przemyślenia. Tylko nie zawsze łatwo je zastosować we własnym życiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, pomysł na to połączenie wpadł mi od razu w sklepie przy regale z motkami 😎👌
      Jakieś zawsze się uda od czasu do czasu 😉

      Usuń