U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

poniedziałek, 15 lipca 2024

Niewakacje w niemieckim domu

 Obejrzałam zaskakująco dobry niemiecki serial W niemieckim domu, traktujący o rozliczeniach z czasami nazizmu. Rzecz się dzieje w latach '60 w zachodnich Niemczech. Główna bohaterka, za którą podążamy w tej historii, to młoda dziewczyna, Niemka. Tłumaczka z języka polskiego, przypadkiem zatrudniona na czas rozprawy sądowej przeciwko oprawcom SS z obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu w czasie II Wojny Światowej, by tłumaczyć zeznania świadków. Której otwierają się oczy, także na przeszłość własnej rodziny, do tego momentu przemilczanej. Nie spodziewałam się takiego przedstawienia rzeczy przez samych Niemców. Bo to niełatwa konfrontacja. Szacun, bo udało się szczerze i uczciwie podejść do tematu. Mnie zawsze bardzo interesowało, jaki jest punkt widzenia drugiej strony, współcześnie. Serial można obejrzeć na cda, pięć odcinków. Powstał na podstawie książki Annette Hess. 


 Te kilka fotek to nie z żadnego wyjazdu wakacyjnego. Przeciwnie. Służbowo, w sprawach naszej firmy. Mural z drzewem znajduje się w Zatorze na budynku szkoły. Widoki z Radoczy, wsi w powiecie wadowickim. Most na Wiśle w okolicach Brzeźnicy. A bociek na łące. I Międzybrodzie.

 

28 komentarzy:

  1. Nie znam serialu, ale gdzieś na Filmwebie mignął mi, może obejrzę jak znajdę chwilę. Boćków dużo w tym roku widuję, głównie z pociągu lub samochodu. A zdjęcia, jak zawsze u Ciebie, bardzo piękne. Dobrego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, boćków jest bardzo dużo w tym roku. Albo ja trafiam w miejsca, gdzie lubią bywać ;)
      Dziękuję bardzo. Kocham focić. Bardziej niż "pozować" ;)

      Usuń
  2. Witaj, dawno mnie nie było by tyle kłopotów się nawarstwiło, ze wcale na blogach mnie nie ma od miesięcy. Serial wydaje się ciekawy. I dom z drzewem takrze ciekawy. Miło popatrzeć na takie widoczki i pomarzyć :) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Tak czasem bywa. Niestety.
      Mural jest na budynku szkoły ;)

      Usuń
  3. Jakie piękne nieoczywiste miejsca.
    Serial chętnie obejrzę, zawsze mnie ciekawi ODBRĄZOWIANIE tych czasów przez Niemców. Może tu będzie inaczej, tak jak piszesz.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsca i piękne zdjęcia... bociek taki dostojny i poważny :)
    Z pewnością obejrzę ten serial, bo mam konto premium w cda i interesuje mnie ta poruszona przez Ciebie tematyka.
    Bardzo Ci dziękuję za polecenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, polecam serdecznie ten serial, bo - poza tematyką - jest dobry :) :)

      Usuń
  5. Wspaniałe widoki nam pokazujesz:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne zdjęcia! Co do serialu, to z największą chęcią go obejrzę, bo te interesuję się tymi sprawami!
    Pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy serial i mural drzewo. Piękną macie okolicę. Dawno nie widziałam boćka. Dobrego tygodnia🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serialem jestem zachwycona, nie spodziewałam się. Muralem też. Ale okolice nie są moje. Zator jest godzinę drogi ode mnie, w powiecie oświęcimskim. Dwa ostatnie zdjęcia to w Beskidach. Ja jestem z i mieszkam na Jurze ;)

      Usuń
    2. Biorąc pod uwagę forografie na blogu, to Wasze wyjazdy służbowe są połączeniem przyjemnego z pożytecznym. 👍

      Usuń
    3. Mało jest takich. Przeważnie jeździmy "po godzinach". Ale też mało, bo nie ma czasu. Przeważnie kręcimy się po okolicy.

      Usuń
  8. Serial zostawię sobie na zimę,latem nie mam głowy do tego.Przez lata pracy w Niemczech oglądałam wyłącznie niemiecką telewizję i wydaje mi się,że Niemcy nie uciekają od przeszłości i dość rzetelnie ją pokazują.Zwłaszcza pokolenie w tzw średnim wieku,które ma niejakie poczucie winy ,choć zauważyłam że nie o wszystkim wiedzą.
    Fajne miejsca pokazujesz,wybrałabym się nad taką wodę.Mural super i bociek też :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie o tym niewiedzeniu jest ten serial. Dzieje się na początku lat '60. Dotyczy wypierania faktów przez pokolenie wojny. W skrócie mówiąc.

      Usuń
  9. Lubię takie bezkresne równiny. Wzrok odpoczywa. Całkiem jak by to było u moich teściów. Gdy tam jestem, biorę rower i gnam przed siebie.

    OdpowiedzUsuń
  10. To musialysmy sie gdzies minac bo ja do 13go przebywalam w powiecie wadowickim :-) Nie slyszalam wczesniej o tym serialu, chetnie obejrze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne widoki, a bociany uwielbiam - to fantastyczne i mądre stworzenia.
    Serial chętnie obejrzę, bardzo interesująca tematyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, boćki są super. I zawsze jakoś cieszy człowieka ich widok ♥️

      Usuń
  12. Jak ktoś zechce, to wszędzie znajdzie ciekawe rzeczy i urokliwe zakątki...😊
    Co widać na fotkach...
    Serialu nie oglądałam, ale jak polecasz, to już wiem, że wart obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest. Polecam takie patrzenie. Piękno zawsze jest na wyciągnięcie ręki 😉 Bardzo polecam 👍👌🙂

      Usuń
  13. Bardzo piękne fotki z natury. Ja też uwielbiam boćki za te ich powagę i godność z jaką robią swoje. Powiem szczerze że nabrał mnie mural bo czytam w telefonku więc słabo widać, myślałam że to prawdziwe drzewo. Ale pomysł wart powielenia jak nie masz drzewa to je namaluj! Co do serialu nie widziałam ale poszukam
    Jest to bardzo trudny temat dla obu stron. Od dziecka mieszkam na Mazurach więc temat rozliczeń animozji i wzajemnych oskarżeń nie jest mi obcy. Tak się złożyło że ostatnio oglądałam film Viscontiego "Zmierzch bogów" który mówi o tym jak ludzie reagowali na faszyzm kiedy Hitler rozwijał skrzydła tak mi się skojarzyło bo to jakby dwie strony medalu przed i po. Buziaki przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mural jest bardzo realistyczny 🌳
      Obejrzę kiedyś film, o którym piszesz. Dziękuję 🙂

      Usuń