U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Matka, żona. Człowiek. Przekorna indywidualistka. Spaceruję swoimi ścieżkami. Odwiedzam miejscówki. Dziergam na drutach. Robię zdjęcia. Przyglądam się szczegółom. Mam Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Mieszkam na Jury, niedaleko Pustyni ;) k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

czwartek, 18 lipca 2024

Tobruk

 Odyseja Wolności. Tobruk 1941, Przystanek Żywej Historii. Taka impreza odbyła się u nas na Pustyni Błędowskiej. Przy Róży Wiatrów. Dzięki grupom rekonstruktorów historycznych, miałam okazję brać udział w słynnej bitwie o Tobruk.. Oczywiście jako widzka 😉 O prawdziwej bitwie tutaj

Zaczyna się:
Poddanie:
 Biała flaga:
 A tu kilka ujęć z innego dnia, a raczej wieczoru. Spacer pustynny tuż przed zachodem słońca. 

 

30 komentarzy:

  1. Ta wasza pustynia to jak widać ma powodzenie i wiele zastosowań. Szczerze mówiąc zawsze myślałam że tam nie wolno się kręcić bo to rezerwat ale chyba jestem w błędzie. Ale pomysł z rekonstrukcją bitwy pod Tobrukiem w Polsce świetny w końcu w Europie takich miejsc jest jak na lekarstwo. Pozdrawiam serdecznie ☀️🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od jakiegoś czasu tak, jest wykorzystywana, na przeróżne działania artystyczno-kulturalno-sportowo-wszelakie. W większości nie biorę udziału, bo włączył mi się silny antyspołecznizm 😉 Rezerwatem nie była i nie jest. Jest obszar objęty ochroną, ale tam akurat chciano wybudować obwodnicę dla naszej miejscowości.

      Usuń
    2. Czyli słyszałam że dzwoniło nie wiedząc gdzie. Zaskoczyłaś mnie tym antyspolecznizmem, ale pewnie masz swoje dobre powody w końcu na różnych etapach życia ma się różnie podejście do tych spraw. W mojej okolicy (Ostróda) jest rekonstukcja bitwy pod Grunwaldem ogromna impreza, byłam raz i dość bo taki tłum mnie dobija. Ale wszyscy chwalą z Niemiec przyjeżdża aktualny Wielki Mistrz Zakonu Krzyżackiego chociaż podobno zawsze ma minę dość niewyraźną... Członkowie naszego Bractwa też zawsze narzekają bo zgodnie z prawdą historyczną należą do chorągwi pomezańskiej i muszą walczyć po stronie krzyżaków ...

      Usuń
    3. Kiedyś przedawkowałam towarzyskość i odechciało mi się ludzi ;) I tak mnie trzyma. Aczkolwiek można odnieść wrażenie, że dobrze sobie radzę pośród ludzi, nawet że jestem gadułą. Pozory ;))
      Znam to miejsce, byłam pod Grunwaldem. Na szczęście nie było tłumów ;)

      Usuń
  2. Interesujące zdjęcia. Chociaż ogólnie jestem przeciwko wojnie, czasem los zmusza nas do opowiedzienia się po którejś ze stron. Dobrego dnia Sivko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza jeśli jest się przeciw wojnie (kto nie jest), dobrze znać historię. Wojen i bitew też ✌️

      Usuń
  3. Super wydarzenie i naprawdę zazdroszczę Ci udziału w nim!!! Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę wspaniałego piątku!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę, abyś wzięła udział w podobnym. Dużo rekonstrukcji historycznych się odbywa. Poszukaj w swojej okolicy 😉

      Usuń
  4. Mój znajomy często bierze udział w takich rekonstrukcjach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała impreza i przepiękna fotorelacja:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, interesująco było. Dla mnie to okazja do poczynienia kadrów 😉 Dziękuję ☺️

      Usuń
  6. Ciekawa inscenizacja. Miałem okazję być na tej pustyni, jednak bez takich atrakcji.

    Tak. Beksiński zginął w swoim mieszkaniu przy Sonaty 6 w Warszawie.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka inscenizacja to dobra lekcja historii. O tej pustyni to uczyłam się e szkole,) Nigdy tam nie byłam A sxk9da. Może kiedyś będzie okazja zobaczyć. Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. The pictures are impressive. Thanks for sharing, great post.

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealna sceneria dla tej bitwy!
    Super musiało być w realu! Znaczy w inscenizacji, bo w prawdziwej walce nie chciałabym wziąć udziału..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepszej nie mogłoby być 😉 Było super i realistycznie, zwłaszcza huk wystrzałów. W prawdziwej oby nigdy!

      Usuń
  10. Piękna relacja z intrygującego wydarzenia. Serdecznie pozdrawiam 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowita jest ta Wasza Pustynia Błędowska. Świetne zdjęcia, Sylwio. U mnie w okolicach Trzebienia też jest pustynia i kiedyś byłam z dzieciakami na podobnej rekonstrukcji, którą zorganizowało wojsko. Pozdrawiam, dobrego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W imieniu pustyni i swoim 😉😘

      Usuń
  12. To musiało być niesamowite przeżycie. Ze zdjęć widać, że wyglądało to wszystko bardzo realnie i chyba wiele pracy włożono w to, żeby ta rekonstrukcja jak najbardziej przypominała realne wydarzenie.
    Będzie fajne wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna sprawa i szacun dla rekonstruktorów za pracę jaką wykonują ✌️

      Usuń
  13. a jakies inspiracje modowe się pojawiły po bitwie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla kogo? Dla mnie? Mnie modowo inspiruje tylko upał 🌞

      Usuń
  14. Takie rekonstrukcje przenoszą nas w czasie i uczą historii w interesujący sposób. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka historia lepiej wchodzi niż suche fakty podawane w szkole 😉

      Usuń