U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

czwartek, 25 lipca 2024

Kluczbork miodem płynący

 Rzadko bywam w miastach, tym bardziej pospacerować. Ale że lubię architekturę, to czasem MUSZĘ. W Kluczborku już kiedyś byłam, dawno dawno temu. Niczego z tego co zastałam teraz, nie zapamiętałam. Ale nie ma się co dziwić. Czasy się zmieniły, ludzie i miasta też. Kluczbork jest pełen ciekawostek, architektonicznych piękności i historycznych zawiłości. To miasto miodem płynące. Za sprawą Jana Dzierżona, księdza pszczelarza, który odkrył dzieworództwo pszczół. Wynalazł też ul szafkowy i mówi się, że zrewolucjonizował pszczelarstwo. Jego naukowe odkrycia nie podobały się kościelnym przełożonym. Jemu z kolei nie podobał się dogmat o nieomylności papieża ogłoszony na soborze watykańskim. No i chłopa, znaczy księdza, ekskomunikowali 🤷 Zapraszam na małe foto-spacerowanko po kluczborskim rynku. I nie tylko.
 
O, jest i pszczoła:
 
Muzeum im. Jana Dzierżona:
Ule:
 Brama Krakowska i wieża ciśnień: 
Murale w Oleśnie:

Gdzieś po drodze:

 fot. Sivka  

18 komentarzy:

  1. Jestem fanką cyklu "Zakochaj się w Polsce"obejrzałam wszystkie odcinki, przy okazji dowiedziałam się ile uroku mają małe miasta i jak bardzo się zmieniły. Twoja fotorelacja pokazuje to co ładnie odnowione i to co jeszcze czeka w kolejce, śliczne detale, bluszcz na ścianie, rzeźby murale, bociek w gnieździe... podobają mi się Twoje zdjęcia jako temat. masz własne oryginalne spojrzenie na rzeczywistość, ale również dlatego że zawsze jest na nich takie miękkie światło i bardzo delikatne kolory co tworzy świetną oryginalną całość.🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tego programu, nie mam telewizora, nie oglądam telewizji 😉 Ale bardzo lubię wpadać osobiście tu i tam. Dziękuję za pochwały. Lubię bardzo łazić sobie z aparatem, patrzeć przez obiektyw, jakoś wtedy widzę więcej szczegółów. A jestem szczególarą i przypatrywaczem. Uważność ✌️

      Usuń
  2. Dużo ciekawostek architektonicznych udało Ci się złapać w kadr!!! Bardzo lubię oglądać na zdjęciach i fotografować takie wpadające w oko elementy budowli. Niesamowite są te ule! Muszę Kluczbork wpisać na listę ciekawych miejsc do odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One tam (i wszędzie indziej) stoją i czekają na uwagę 😉 Polecam. Piękny jest 👍👌

      Usuń
  3. Fajnie zrelacjonowalas swoja wizyte w tym miescie. Przyznam ,ze nie wiedzialam, iz ma tak wiele ciekawych i historycznych miejsc. Mam nadzieje, ze kiedys uda mi sie do niego dotrzec :-)

    OdpowiedzUsuń

  4. The church is beautiful, the door with the colorful glass above it. This is an interesting city.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne zdjęcia! Kluczbork rzeczywiście jest bardzo ładnym miastem z cudowną architekturą. JA, niestety, ale nigdy tam nie byłam :(
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokazałam tylko fragment. Ogólnie robi pozytywne wrażenie, bardzo przyjemne miasto 🙂

      Usuń
  6. Przypomniała mi się książka Mai Lunde "Historia pszczół" tam też był taki wynalazca o pszczół. Ale Jan Dzierżon, o którym piszesz, żył naprawdę i to jest ciekawa historia. Piękny Kluczbork. Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, żył i był wielki. Pszczelarze powinni być mu bardzo wdzięczni ✌️

      Usuń
  7. Jan Dzierżon to bardzo ciekawa postać. a Kluczbork piękny.
    Uwielbiam takie mniejsze miasta z zabytkową architekturą, można odpocząć, a jednocześnie jest co podziwiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Architektura i historia. Wszak nie zawsze była tu Polska 😉

      Usuń
  8. Kościołowi zawsze nie po drodze z wiedzą...
    A raczej z tym, żeby inni wiedzieli więcej... Takiego księdza, to szanuję:)
    Fajne miasteczko, nigdy nie byłam, więc dzięki za wycieczkę😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo sobie pomyślałam. Myślę, że był bardziej naukowcem niż księdzem. Tym drugim został, by móc się kształcić. Takie wtedy były czasy.
      Miasto jest cudne, zachwyciłam się bardzo 👌👍🫶

      Usuń
  9. Urocze są te małe miasteczka. Ostatnio w takim byłam i urzekły mnie te uliczki trochę jakby uśpione :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż takie małe to nie jest. Takie średnie, bym powiedziała 😉

      Usuń