U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

niedziela, 31 marca 2024

Pocałunek w Bramie

 Nie wiedziałam, że takie cudo w ogóle tu istnieje. Podobno były cztery, została jedna. Przez przypadek, bo pomyliły nam się drogi, trafiliśmy. Wrażenie ogromne, bo niespodziewane. Tak nagle, na drodze przez las, trafić przed bramę. Brama Zwierzyniecka w Tenczynku. Pocałunek Klimta. A mural w Krzeszowicach.

Brama Zwierzyniecka KLIK
Moje bursztynki: 
 Mural, Krzeszowice: 
 

24 komentarze:

  1. Jakiś czas temu wracając z Doliny Mnikowskiej widziałam tę Bramę Zwierzyniecką. Nie zatrzymałam się ponieważ padał ulewny deszcz. Cały czas mam ją zapisaną w Notesiku Marzeń. Pocałunkiem Klimta jestem oczarowana. Oglądałam go w Górnym Belwederze w Wiedniu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jechaliśmy pierwszy raz, też była ulewa. Która notabene przegoniła nas z Mnikowskiej. Ale wróciłam zaraz, jak tylko przestało lać 😉 Zazdroszczę zobaczenia Pocałunku na żywo. To jeden z moich najulubieńszych obrazów. Nawet mieliśmy w planach Wiedeń, ale inne ważniejsze sprawy biorą górę 🙃

      Usuń
  2. Taa.. przypadek...i akurat szal podpasował! 😁
    A serio, to te tła same Ci się w plecy pchają!

    Brama niezwykle urodziwa i wyjątkowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i po co ta zlośliwostka 🤪 Przypadkiem jest odkrycie Bramy. Nie szal 🙂

      Usuń
  3. Faktycznie brama robi niemałe wrażenie. Niby tak niedaleko mnie, ale jednak po drugiej stronie Krakowa robi różnicę. Chociaż może przy letnim odkrywaniu wapiennych dolinek i tam dotrę...
    Wszystkiego dobrego na te święta!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny szal. Do twarzy Ci w nim. A brama robi wrażenie. Zwłaszcza te zwierzęta, które ją ozdabiają. Pozdrawiam i życzę dużo odpoczynku na te dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwierzęta symboliczne, kojarzące się z łowiectwem, które w lesie zwierzynieckim się ongiś odbywały. Polowań nie znoszę, ale Brama to cudzik architektury ♥️

      Usuń
  5. Brama niesamowita, Twój szal - osobliwie piękny, uwielbiam Klimta, a "Pocałunek" to wspaniałe dzieło, jednak - jak się pewnie domyślasz - największe wrażenie zrobiły na mnie Twoje bursztyny - cudne, bezbłędnie piękne! I mają niesamowicie dobrą energię. Moc serdeczności spod Inowrocławia - wracamy do domu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem. 😌 Te bursztyny to moje talizmany. I pamiątki. Jedne odnalazłam po latach. Drugie przywiozłam z Gdyni 🧡💛🤎

      Usuń
  6. Uwielbiam te murale przez Ciebie wyszukane może dlatego że u mnie nie ma takich. Brama bajeczna a Klimta uwielbiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten muralik miałam ochotę uwiecznić gdzieś od roku. Ale zawsze było "E, następnym razem". A wiem, że maczał w nim palce Mikołaj Rejs. Jeden z moich ulubionych muraloartystów 😉🙂

      Usuń
  7. Szaliczek/apaszka przedstawia mój ulubiony obraz Klimta pochodzący ze złotego okresu "Pocałunek". Co ciekawe, obraz przedstawia moment tuż przed pocałunkiem. Pełne mistycznej symboliki ozłocone postacie otoczone są aureolą. Ta miłość jest idylliczna, idealna. Kochankowie uzupełniają się nawzajem. Są uświęceni. Nie wiadomo tylko, kogo przedstawiają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to ten obraz. Mój ukochany od prawie 30 lat. Mam kilka rzeczy z "nim". Szal (bo to wielki, ciężki, porządny szal, nie szaliczek) jest jedną z nich.

      Usuń
    2. O, parę lat temu zrobiłam o nim post tu: https://sivka-malaszafa.blogspot.com/2020/01/szalony-pocaunek.html

      Usuń
  8. Przepiękny mural, taki kolorowy! Sama brama jednak zrobiła na mnie większe wrażenie. Cudowne miejsce na zdjęcia! Stylizacja jak zawsze bardzo trafiona i wyjątkowa. Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, brama jest wspaniała. Z zaskoczenia się pojawia 😉
      Dziękuję Ci bardzo 😘

      Usuń
  9. Ta brama jest tak po prostu przy drodze, czy tam się wjeżdża do jakiegoś parku?
    Wygląda naprawdę imponująco 🤩!!!

    OdpowiedzUsuń