U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

środa, 31 maja 2023

Konwaliowa

 Mam swoją konwaliową miejscówkę. W lesie, na górce. Gdzie między jurajskimi skałkami maj rozsiewa konwaliowe kobierczyki. Konwalie podobno są toksyczne. Ale uroczo wyglądają. I pachną. Całkiem jak niektórzy ludzie. 

  

16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię konwalie:))kiedyś próbowałam zasadzić w swoim ogrodzie ale mnie nie polubiły:)))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś się nie wiedziało, że są toksyczne i było ok. Wraz ze świadomością robi się coraz smutniej. Nawet po ogrodzie mi się nie chce łazić bo się kleszczy boję.
    Pozdrawiam, m2

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na działce parę tych uroczych trucicielek, ale coś kiepsko im idzie tworzenie kobierca... a gromadnie wyglądają najładniej, co świetnie uchwyciłaś na swoich zdjęciach. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo kobierce tylko na wolności i w dzikim lesie 😉

      Usuń
  4. Konwalie obok bzów i niezapominajek to moje ulubione majowe kwiaty. Uwielbiam te białe dzwoneczki i ich piękny zapach. Mam je w ogrodzie, ale takich wspaniałych kobierców jak na Twoich zdjęciach jeszcze nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jest cudowny. Aż sobie kiedyś kupiłam płyn do mycia podłóg (chyba) o zapachu konwaliowym 🤓😁

      Usuń
  5. Ooo jak ich dużo! U nas jakos nie załapałam na czas kwitnienia,bo najpierw jak byłam w lesie to wyszły ledwo pąki, a później było po wszystkim 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wyczuć moment. Ja w tamtym roku przyszłam za wcześnie. W ogóle jakoś później kwitną, niż kiedyś.

      Usuń
  6. Piękne porównanie... ludzi do konwalii 😁!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi się skojarzyło, na bazie obserwacji ;)

      Usuń
  7. Pięknie i zielono. Uwielbiam konwalie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam się wybrać do Rezerwatu Pazurek bo rosły tam całe łany konwalii. Niestety, nie zdążyłam. W ogrodzie ma sporo konwalii ale podobne leśnie pachną jeszcze piękniej. i chciałam to sprawdzić.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje miejsce jest o dziksze i o wiele mniej znane (tylko miejscowym) niż Pazurek. Poza wszelkimi szlakami i rezerwatami. Konwalie mają się tu dobrze. Takich z ogródka nigdy nie wąchałam, różnicy nie znam ;)

      Usuń