U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

sobota, 29 lutego 2020

Koronna

 Cała sobota tylko dla nas. Co tu robić... Wiadomo co. Włóczęgować. Nasze stałe miejscówki mają stale coś do pokazania. Mieszkamy przecież na Jurze 🖤 Zatem kierunek Dolina Prądnika. Ojcowski Park Narodowy. Góra Koronna. Włazimy? Włazimy!   

Widok z góry:
Amonit:

Tam w dole Brama Krakowska:


Ostaniec jurajski Rękawica (ponad 85 m wysokości od dna doliny):

 

Skały Koronne:


Brama Krakowska:


Prądnik:


Dolina Prądnika:


Panieńskie Skały:


Kawalerskie Skały:


 A popołudniu karnęliśmy się na drugi koniec Jury. Złoty Potok. Rezerwat Parkowe. Brama Twardowskiego.

  

31 komentarzy:

  1. Taki bezkolorowy zimowy las.....ciekawe czy ziemia juz pachnie przebudzeniem

    pozdrawiam
    Anna Tym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wąchałam ;))

      Usuń
    2. a szkoda...doniosłabyś mi czy wiosna nadchodzi ;)
      ja póki co przykuta do łóżka z połamaną i składaną nogę uziemiona w murach leżę ...
      AT

      Usuń
    3. O, a co to, kózka skakała? A wiosna nadchodzi, jak co roku o tej porze 😁

      Usuń
  2. Ciekawa okolica, jest gdzie pochodzić ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe miejsce:) Może jakiś nocleg Pani poleci. Chętnie pojechałbym na taką wycieczkę prosto w las...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie korzystałam tu z noclegów, bo blisko mieszkam. Ale raczej nie ma z tym problemu. Sporo tu różnych agroturystyk... Trzeba by poszukać w necie. Wiem, że w Woli Kalinowskiej tego trochę jest ;)

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczka to za dużo powiedziane ;) Mieszkamy niedaleko, to wpadamy <3

      Usuń
  5. Każde z tych miejsc mam przemierzone po wielokroć... Jaskinię ciemną też. Kocham Jurę! Pa,pa...

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że z Wami nie pojechałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje ulubione jurajskie miejsca :D!!!
    P.S. Jak mi dzieci wydobrzeją to je tam zabiorę :D!!!
    Pozdrawiam Cieplutko:D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też, zwłaszcza Dolina Prądnika. I inne Dolinki Krakowskie <3 Może się w końcu gdzieś na siebie napatoczymy ;)
      Zdrówka dla Was!
      Buziaki :*

      Usuń
  8. Trzeba napisać, że pięknie jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja z chorym dzieckiem w domu, a tu tyle miejsc do zwiedzenia. Mam nadzieje, że jak przyjdzie wiosna to przegoni te wirusy i zaczniemy zwiedzanie, bo szkoda siedzieć w domu.
    Bardzo fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to zdrówka dla Was <3 Tak, szkoda się kisić w domu. Miejscówki czekają ;) Dzięki!

      Usuń
  10. Piękna ta nasza Jura, fajnie że miałaś okazję na taką wycieczkę, ja czekam na lepszą pogodę. Serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej taki spacerek po bliskich okolicach ;) Korzystamy z każdej możliwej chwili, a że nie ma ich dużo, to pogoda jest drugorzędna. No chyba, że jakiś huragan :D

      Usuń
  11. Ale fajne skałki:-) Kurczę! Niby tylko trzy godziny drogi autem ode mnie, a jednak to AŻ 3 godziny... Ale niesamowicie kusi:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie piękne klimatyczne miejsce, tak nas zabrałaś dzięki tym zdjęciom na cudowną wędrówkę pełną zapierających dech w piersi widokom .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo wrażeń o wiele więcej, bo terenu jurajskiego duuużo. Cała Dolina Prądnika jest mega niesamowita <3

      Usuń
  13. Sivko kochana! Odkrywasz przede mną Polskę zupełnie mi nie znaną, jak z bajki! O Jurze Twojej to w szkole się uczyłam, ale nigdy tam nie dotarłam. Z zachodniej części kraju naszego jestem i tu tylko się szwendam, choć nie tak często jak Ty. Bardzo mi imponuje Twoja krajoznawcza aktywność. W tym roku to już koniecznie chcę w te bajkowe okolice ruszyć. Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo <3 O Jurze jeszcze 10 lat temu było dosyć cicho w reszcie Polski. Ostatnimi czasy jest bardziej doceniana i dosyć tłumnie odwiedzana. I dobrze. Należy jej się ;) A co do mojej aktywności... to tylko tak wygląda, a w rzeczywistości nie jest tak dobrze i często ;) Pozdrawiam Cię serdecznie. Jura czeka ;) :) :*

      Usuń