U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

sobota, 18 listopada 2023

Oblicze

 Kto miał okazję jechać z Krakowa do Katowic (lub odwrotnie) przez Olkusz, zwrócił zapewne uwagę na osiedle z niebieskimi dachami. To Słowiki. Większość przejezdnych pewnie wzdryga się z odrazą na to szkaradzieństwo. W pełni podzielam niezachwyt. Niemniej, jestem przyzwyczajona do widoku. Niebieskie dachy mają też fajne oblicze.  

 Na sobie mam trzy handmajdy by Sivka. Czapka, chusta (była TU), sweter (był TUTAJ). I skarpetki nie do pary. 

 
 Niebieskie oblicze:
 Niebieskie słowiki na muralu z okazji 30-lecia niebieskodachowego osiedla:
  
   I zapowiedź kolejnego posta. Nie zrażajcie się. Będzie kolorowo.

   

36 komentarzy:

  1. Ja przejeżdżam kilka razy w roku. Od 32 lat ! Mnie się nawet te dachy podobają, od razu wiadomo, że to Olkusz ! 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, stały się znakiem rozpoznawczym. A ja pamiętam jak jeszcze ich nie było ;)

      Usuń
  2. Myśmy "ochrzcili" to osiedle "smerfami" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I Słowiki piękne i sweter, ale dlaczego taki wielki?

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi się te dachy podobają przynajmniej na fotografiach;)) Super prezentuje się twój sweterek na tle muralu w podobnych barwach. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo nie jest tak fajnie 😁
      Dziękuję. Nie spodziewałam się zastać aż tak dobrego tła dla mojego sTwora 💙

      Usuń
  5. Pięknie pokazany sweterek na tle takiego muralu. Dachówki są super. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zawsze się staram w tym temacie ☺️🙂

      Usuń
  6. Obłędnie wyglądasz na tle tego muralu. Wiem, powinnam napisać świetnie!
    Te dachy zawsze przyciągały moją uwagę. Są symbolem Olkusza.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 😊 Trochę tak, aczkolwiek powstało dla ludzi spoza. To długa historia 😉

      Usuń
  7. Śliczne niebieskości u Ciebie:)))faktycznie te dachy robią wrażenie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jechałam nie raz tą trasa, jednak nie zwróciłam uwagi na to osiedle. Bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się te domy z niebieskimi dachami, są nietypowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Szczerze zdziwiona jestem. Mnie się to osiedle wydaje paskudne, a znam je dosyć dobrze ;)

      Usuń
  10. Ciekawe to osiedle z niebieskimi dachami. Czy się podoba - odczucie indywidualne. Wolę jednak domy z pomarańczowymi lub czerwonymi dachami. Sivka przepięknie wyszłaś na tle tego muralu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Każdy ma swój gust.
      Dziękuję serdecznie <3

      Usuń
  11. Osiedle ładne czy nie-rzecz gustu, za to z pewnością oryginalne.Mnie się te niebieskości podobają:).Super jest ten pasiasty oversize!Że też mi wszystko zawsze takie przymałe wychodzi a potem muszę chodzić na wdechu ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi to nawet nie o te niebieskości chodzi - to osiedle jest architektonicznie paskudne. Z resztą, jak wszystkie bloki budowane za komuny. I w latach 90'.
      Lubię ubrania-worki, więc takie robię ;) No chyba, że z resztek działam - wtedy wiadomo. Tak krawiec kraje, jak mu materii staje ;)

      Usuń
  12. Uwielbiam murale, cudowne malunki! Stylizacja świetna, podziwiam, że sama tworzysz te cuda! Sweterek z dwoma innymi rękawami był genialnym pomyslem, super! A osiedla z niebieskimi dachami nigdy nie widziałam, to nie moje rejony. Nie mniej jednak bardzo wyjątkowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię robić dwóch takich samych rzeczy, dlatego przeważnie rękawy w moich sTworach się różnią 😉🙃

      Usuń
  13. Mają swój urok te niebieskie gach. Sweterek super .Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam, znam... mam ciocię w Olkuszu. Ciocia zawsze nam ściemniała, że tam Smerfy mieszkają 😉.
    Piękny wydziergałaś sweterek 💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim mieście??? Ciekawe, może znam ;)

      Dziękuję :) Raczej swetrzysko ;)

      Usuń
  15. Nie sposób zapomnieć tego osiedla, rzeczywiście ;) Taki znak rozpoznawczy i orientacyjny na trasie. Wpasowałaś się idealnie ze swoimi swetrem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieski punkt na mapie ;)

      Nie ma przypadków na tym blogu ;)

      Usuń
  16. To osiedle kojarzy mi się przez te niebieskie dachy ze Smerfami... Coś oryginalnego :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne handmajdy i tło rewelacja! Niebo na dachu??? hehe:D

    OdpowiedzUsuń