U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

niedziela, 26 listopada 2023

O, Opole

 Jakie to Opole ładne. A jakie ciekawe jego dzieje. Historyczna stolica Górnego Śląska, stolica polskiej piosenki. I chyba też stolica mniejszości niemieckiej w Polsce ;) Zdarzało mi się tu bywać, ale dawno temu i nie w celach krajoznawczych. No, to udało mi się nieco nadrobić i pokręcić po mieście 👍  
 
Ratusz:
Rynek:
Kazimierz I Opolski:
Droga na Ostrołękę ;)
Aleja Gwiazd Polskiej Piosenki:
Mały Rynek:
Ulica Św.Wojciecha:
Kościół Na górce:
Muzeum Śląska Opolskiego:
Cztery Pory Roku:
Plac i kościół Św. Sebastiana:
Mural Zbigniewa Wodeckiego:
 Most Zamkowy:
Wieża Piastowska, jedne co zostało po Zamku Piastowskim klik:
Murale przy opolskim Amfiteatrze:
 Opolska Wenecja:
Most Groszowy:
Zamek Górny:
Architektura:
Misiu:
Mural Anny Jantar:
Mural Krzysztofa Krawczyka: 
  

26 komentarzy:

  1. W Opolu nie byłam i naprawdę nie przypuszczałam, że takie ładne.
    Piękne zakątki i detale pokazałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładne. Myślę, że dużo nie zobaczyłam, no ale taki niedosyt to normalka. Nie da się wszystkiego 😉

      Usuń
  2. Nigdy nie byłam w tym miejscu, ale chyba najwyższa pora to zmienić! Miasto wydaje się niezwykle ładne, ale niedoceniane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądam Twoje zdjęcia i widzę, że Opole to piękne i klimatyczne miasto. Zachwycił mnie Rynek, otoczony barokowymi kamienicami, no i Ratusz miejski, który jest prawdziwą ozdobą miasta.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze tu wiele wiele miejsc, których nie pokazałam i nie zobaczyłam. Ale nie da się wszystkiego 🙃 Niedosyt to mój naturalny stan po wizycie w jakimkolwiek mieście. Dlatego potem uzupełniam wrażenia o wiedzę. Tak pokochałam historię 😉

      Usuń
  4. No ładne to Opole. I ciekawe. O każdej porze roku chyba. Warto zajechać, pozwiedzać, pośpiewać. Nie byłam jeszcze, z Twego fotoreportażu to wnoszę. Może na wiosnę się wybiorę? Pozdrowionka :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Przejeżdżałam przez Opole wielokrotnie ale nigdy nie miałam okazji zwiedzić.tego miasta. Dzięki za tą fotowycieczkę.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, bo Opole to takie miasto przejazdowe. Tymczasem... 💪👍👌😍

      Usuń
  6. Pięknie pokazałaś Opole. U mnie jeszcze ciągle jest na mojej liście podróżniczej miejsc do zobaczenia. Pozdrowienia niedzielne przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie właśnie nie było go na liście. Wskoczyło spontanicznie i od razu do realizacji. Za co jestem wdzięczna okolicznościom i sobie za świetny pomysł ✌️😉😁

      Usuń
  7. W Opolu nie byłam, chociaż nie raz przez nie przejeżdżałam pociągiem. Muszę wreszcie nadrobić podróże i zwiedzić to cudne polskie miasto. Dziękuję za wspaniałą wycieczkę i fotorelację.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna fotorelacja :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Starałam się. Ku utrapieniu mego towarzysza zwiedzania 😁

      Usuń
  9. Byłam w Opolu raz. Podobała mi się Wieża Piastowska i Aleja Gwiazd. Na podstawie Twoich zdjęć widzę, że Opole zmieniło się niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej pamięci też inaczej się prezentowało. Ale w zasadzie nic wtedy nie widziałam. I nic nie pamiętałam. Cieszę się z wycieczki i zmiany optyki 😉💪

      Usuń
  10. Ładne miasto,byłam kilka razy ale trochę brakowało czasu ,żeby się dokładniej przyjrzeć,z przyjemnością obejrzałam zdjęcia.Fajne swetrzycho.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech ten czas, zawsze go za mało ;)
      Sweter dokładniej prezentowałam tu: https://sivka-malaszafa.blogspot.com/2023/10/szarasny-nowy-etap.html

      Usuń
  11. Rzeczywiście ładne i ciekawe miasto.

    OdpowiedzUsuń
  12. W Opolu byłam baaaardzo, baaaardzo dawno temu... jeszcze za czasów beztroskiego panieństwa 😉
    Nie w głowie mi wtedy było przyglądanie się miastu... a szkoda, bo ładne!!! Nadrobimy 😊

    OdpowiedzUsuń