U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

poniedziałek, 2 sierpnia 2021

Chotel

 Prosimy nie regulować odbiorników i nie upominać, że w tytule błąd. To Chotel Czerwony, wieś na Ponidziu. W gminie Wiślica, województwie świętokrzyskim. Chotel pełen niespodzianek. Głównie kryształów gipsu zwanych jaskółczymi ogonami. Rezerwat Przyrody Przęślin - to był główny nasz cel. Stepowy, częściowy, chroniący unikatowe odmiany roślinnych gatunków, na których się nie znam... Co nie przeszkadza w odbiorze okoliczności przyrody ;) Podobno są też cykady. I w ogóle miła okolica. I wycieczka. W bliskie memu sercu strony.  

  
Kryształy gipsu, faktycznie przypominające jaskółcze ogony:
    
 
  
 
 
  
 
 
 
 
  
 
U stóp gipsowego wzgórza, na którym stoi zabytek-kościół, znajduje się kryształowa grota:
I znów jaskółcze ogony:
 

24 komentarze:

  1. Ależ tam pięknie! Zazdroszczę wycieczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne zdjęcia!!!
    Nigdy nie byłam na Ponidziu i choć co nieco słyszałam o tym regionie i widziałam parę ładnych kadrów na YT za pośrednictwem Wędrownych Motyli, to o Chotelu przez ce ha nie miałam pojęcia i przyznam, że kiedy zobaczyłam post na IG to myślałam, że to błąd;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W połowie pochodzę z tych terenów. Staram się tu wpadać ze dwa, trzy razy w roku i choć raz po to, żeby odkryć coś nowego. Są relacje na blogu 😉

      Usuń
  3. No to zabrałaś mnie w nieznane mi rejony i bardzo Ci za to dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam 😊 To rejony pełne niespodzianek 👍

      Usuń
  4. Ale fajny ten Chotel! Takich cudów natury, to jeszcze nie widziałam!
    Zawsze wyszperasz coś niespotykanego:))
    I jak Ci włosy urosły! Moje coś w miejscu stoją..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oniemiałam, jak zobaczyłam na żywo. Człowiek nawet nie podejrzewa, ile cudów dokoła 😉
      Byłyby dłuższe ze dwa razy, ale stale podcinam. Ale tak, rosną. Po niefarbowanej (której już więcej niż farbowanej) połaci, widzę to ✌️☺️

      Usuń
  5. Wow! Ale cudnie ten gips wygląda! Natura to jednak artystka 💜

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejne ciekawe miejsce, które warto zobaczyć. W tym roku pewnie już tam nie dojadę, ale w przyszłe wakacje któż wie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę tam takich jest, które sama odkrywam ze zdziwieniem, bo znam te rejony od prawie urodzenia ✌️

      Usuń
  7. Piękna wycieczka:)))bardzo fajna nazwa miejscowości:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwy miejscowości to w ogóle fascynujący temat! 🤔🙃👍

      Usuń
  8. Też się na roślinach nie znam, ale zawsze się zachwycam. Miejsce przepiękne i niesamowite:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nawet głębiej, niżby się człowiek znał... 😉

      Usuń
  9. Idealne miejsce na relaks z dala od wielkiego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to na pewno, aczkolwiek nie jestem w temacie wielkich miast dobra. Za rzadko bywam 😉

      Usuń
  10. Piękna okolica, którą świetnie uchwyciłaś w kadrach zdjęć! Nie wiem czy bardziej lubię "widoczki", które łapiesz czy wynajdywane detale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3 Też mam zawsze dylemat i czasu za mało, na czym się zawiesić. Wszystko mnie ekscytuje. Ale chyba jednak radary bardziej mam nastawione na szczegóły ;)

      Usuń
  11. Ciągle zaskakujesz nas jaką ciekawostką, perełką. dzisiaj kolejne niesamowite miejsce. Zachwyciły mnie jaskółcze ogony. Cudo przyrodnicze. Zauroczyło mnie szczególnie zdjęcie przedstawiające kościół stojący na wzgórzu zbudowanym z selenitu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama zostałam zaskoczona totalnie. Cos naprawdę nieoczekiwanego <3 Na dodatek jest tam cicho, beztłocznie, sielsko i swojsko :)

      Usuń
  12. 😍 Moje Ponidzie!!! Piękna fotorelacja 🤩!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W połowie i moje, chociaż już nie mam tu kogo odwiedzać :(

      Usuń