U SIVUCHY

Sivka - rocznik 1973. Wzrost 172 i pół ;) Matka, żona, człowiek. Wegetarianka. Przekorna indywidualista. Stara buntownica. sTworzyciel włóczkoSweTworów. Blog U Sivuchy ma ponad 7 lat. Jest szafiarski, rękodzielniczy, włóczykijski. Dzielę się też tym co czytam i jaka muza trafia do mojego ucha i serducha. Kontakt e-mail: Sylwia2008s@wp.pl

Wyświetlono

Zapraszam

czwartek, 23 lutego 2017

Bida z nędzą

 Chodzi ci o to, że pomiędzy białym a czarnym, jest to właściwe?... Szare?* 

 Prosty, gładki, szary. Właściwy. SweTworek hand made z włóczki Czterdziestki (skład 40 % wełna i 60 % akryl), na drutach. Moja druga skóra. Szara. Wygląda trochę jak ta bida ostatnia. Ale, cokolwiek pomyślicie teraz o mnie, takie bidne szare sweterki lubię najbardziej. Zakładać i robić  ✌👌👍 Tak, że ten. Bida z nędzą przez wieś pędzą  ☺ ☺ ☺

*cytat z tego filmu polskiego z lat 70'. Lata siermiężnego bidnego peerelu - uwaga, przekąs. Sugeruje się obejrzenie filmu ;)

Bida nieludzko:
 
Misiewicz... Tfu! Misior:
 Kolczyki sercowe  ❤ ❤ - pamiątka z Tallinna/Łotwa:
Miejscówka zdjęciowa, za wsią:
Wapiennik. Charakterystyczny szczegół naszego krajobrazu:
 Lala 👵:
  hand made ubrankowy dla Lalki - Sivka
☺ 👍 👵 💃   

67 komentarzy:

  1. No ten strój dla Barbie wymiata!!! Nie uważam aby szary był biednym kolorem, w końcu to mieszanka czerni z bielą i świetnie komponuje się z innymi barwami.Bardzo zgrabnie wyglądasz w tej stylizacji:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szary nie jest biednym kolorem - ten sweterek jako taki, jest taką bidą. I dla mnie ma to pozytywne znaczenie. Nooo, takie mam skojarzenia i poczucie humoru :DDD

      Usuń
  2. Szary jest piękny:))śliczny komplet wyszedł:)))lala urocza:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam szary za elegancki uważam nie biedny :P Świetny sweterek w każdym razie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam na myśli stricte szarego, jako bidnego, ale konkretnie ten sweterek :P
      Nie szukam dla siebie elegancji w stroju. Wolę taką bidę, zdecydowanie.

      Usuń
  4. Ślicznie te dwie lale przyodziałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, że niby ta pierwsza też lala... OK ;) :D

      Usuń
  5. no jest trochę bidy, może skromności w sweterku a może to szare smutne tło, tak wpływa na odbiór? Dla mnie wyglądasz skromnie z nutą elegancji.
    Zachwycam się strojem lali, TeŻ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tło nie jest smutne! No dobra, wiem, mam inny odbiór rzeczywistości :D
      Gdyby był taki tes,t a w nim hasło - opisz siebie porównując do konkretnego ubrania, to ja wsakuję dokładnie taki sweterek. Taka jestem.

      Usuń
  6. Bidnie by było bez tego futrzaka, a tak wygląda całkiem, całkiem. Szarościowo jak u Ciebie, czyli nie dziwi nic. Ja doczytałam w necie, ze brązowy kolor się kojarzyć ma niby z biedotą. To się ciągnie ponoć od średniowiecza. A ja taka brązowa, w sensie, ze to mój ulubiony kolor i nie zamierzam go porzucać, choć podobno również postarza. No i co z tego ja się pytam. Buziaki Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez futrzaka jestem częściej - w pomieszczeniu siedzi taka bida- Sivka :D
      Stereotypy wiecznie żywe, na każdym polu. A do średniowiecza, to my akurat zmierzamy. Tak więc będziesz na czasie :))) Buziaki :*

      Usuń
    2. Dzięki za pocieszenie. Może i będę na topie w kolorystyce, ale poglądów na średniowieczne nie zmienię. I jeszcze zieleni dorzucę, bo to kolor nadziei. Trza optymistycznym być, mimo wszystko.

      Usuń
    3. Optymizm tak, jak najbardziej,. Ale ja mam skłonnośc do sarkazmu, przekąsu i cynizmu ;)

      Usuń
  7. Zgrabnie w tym zestawie wyglądasz; fajny sweterek. Lala też ekstra na zimę wystrojona.
    Szary, prosty sweterek jak dla mnie to nie bieda, tylko super praktyczne rozwiązanie i pasujące niemal do każdej stylizacji. To prawda, że czasy komuny kojarzą się z szaroburym i betonowym kolorem. I tak uważam, że jest to jeden z najlepszych bazowych kolorów ubraniowych do którego każdy nawet najbardziej pstrokaty ciuszek można dopasować.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, masz rację. Ale pierwsze skojarzenmie było, że bida. I o ile tak można, dla mnie to było pozytywne skojarzenie, ponieważ jestem zachwycona tym, co mi wyszło. Czuję się w tym totalnie dobrze. Jak ja :D
      Co do mojej uwagi o peerelu, to polecam obejrzeć film, który podlinkowałam. Wtedy będzie jasne, że to trochę przekąs ;) :)

      Usuń
  8. Wyglądasz super, naprawdę, ale stylizację lali biorę w całości, chyba sobie wydrukuję to zdjęcie (jeśli mogę?) i zawieszę nad biurkiem, żeby mi stale przypominało, że też chcę takie ciuchy;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo sobie pomyślałam, jak ją ubrałam. Zazdroszczę jej tego looku :D Drukuj drukuj ;)

      Usuń
  9. Bida z nędzą? Nie sądzę. :-) Wygląda super dobrze :-) a stylizacja lalki jest mega , mega !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam nogdzie, że wygląda niedobrze ta moja bida :D ;)

      Usuń
  10. Bida nie bida - ja tam lubię takie swetry proste w formie i miękkie w dotyku. Są ponadczasowe i z ogromnym potencjałem. I dlatego ten bardzo mi się podoba! Jedynie co to wolałabym dłuższe rękawy, ale to taka moja fanaberia, bo mam słabość do przydługawych rękawów. Panna Lala też mega fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nauczona doświadczeniem, robię krótsze, bo i tak się wyciągają ;)

      Usuń
  11. Super wyglądasz. Mnie tam się wszystko podoba. Lala też wygląda fajnie. Ta czapa jej jest boska.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie ubrałabym taki outfit jak ma lala ;) a Ty wyglądasz klasycznie ale pięknie ;)
    Obserwujemy ? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak tam bida z nędzą? Lubie szarości i Ciebie lubię w szarościach /siebie też/.
    Fajny komplet, mnie podoba się i z futrzakiem i bez. Lalka świetnie przystrojona.
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, wygląda to jak komplet, ale spódnica kupna ;) :)

      Usuń
  14. A tam bida! Jest świetny. Sivkowy:).

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ ładna ta bida, a ta nędza jeszcze ładniejsza !!!
    U ciebie jeszcze tyle śniegu? U nas wietrzna, ale prawie wiosna. A lala w jedynie słuszne kolory ubrana. I dobrze:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś już nie ma śniegu, zdjęcia były robione prawie tydzień temu ;)

      Usuń
  16. Czemu tak męczysz włosy rozjasnianiem nieumiejętnym? Masz kurczakowo fioletowe placki na głowie. Może jakiś naturalniejszy, delikatniejszy kolor, który podkreśliłby Twoją ładną buzię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie. Ale jakbyś znał/znał mojego bloga (albo mnie), to było by wiadomo, że raczej mam jednolity kolor włosów. W takim odcieniu, jaki mi się podoba, a nie komuś tam. To co jest teraz, jest wynikiem pewnych działań, które - fakt - się nie powiodły i teraz muszę odczekać, żeby coś zrobić dalej. Dzięki za troskę, ale dam radę :p

      Usuń
    2. Znał/znała - miało być.

      Usuń
  17. Lala wygląda bardzo stylowo! Ty także:D nawet Wróblewska Cię doceniła! Gratki:))
    Taki bida w Twoim wydaniu zawsze mi się podoba. Filmy z lat 70-tych tez lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet :)) Na spontanie wzięłam udział u niej, chociaż generalnie nie biorę w takich akcjach udziału. ;)

      Usuń
  18. Oj, no ja też lubię szare sweterki i spódnice, i spodnie, i różne inne, i nie uważam tego za bidne w żadnej mierze. Szarości mają swoje plusy czego dowodem jest ubiór Twój i lali. Obie jesteście piękne:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, z tą bidą - niiiikt mnie nie rozumie :DDD
      Oczywiście, że szare jest piękne. To tylko ten sweterek przez swoją skromnotę, tak mi się skojarzył. Ja kocham takie skromne sweterki, z czułością o nim powiedziałam, że bida ;)

      Usuń
  19. Mnie to na elegancje wygląda i to taka,że chętmią w nią wskoczyłabym i pędziłabym przez wieś. Kocham wieś, moja nazywała sie Boruszyn:)Laleczka super i też pędzi:) Bardzo ciekawe stylizacje, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo, może zalatuje troszkę (jak na mnie) ;)
      Dzięki za komentarz. Serdeczności :)

      Usuń
  20. Świetnie wyglądasz :) szary to mój ulubiony kolor i sama mam pełno szarych ubrań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Szarości są najlepsze - z całym szacunkiem dla innych barw ;)

      Usuń
  21. Jaka bida, jaka nędza... Twoje sTwory są wyjątkowe :)!!!

    À propos szarej czterdziestki.... mam pomysł na szare swetrzysko takie przyduże z golfem. Jesteś ekspertem w robótkach ręcznych... doradź mi proszę jaką włóczkę wybrać (nie chcę żeby mnie później ten sweter gryzł) i ile motków kupić (tak mniej więcej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jesteś :*

      Żeby nie gryzło, a jednek nie był sam akryl, to ja wybieram takie włóczkie, żeby skład był mniej więcej po równo czegoś naturalnego i czegoś sztucznego. Sprawdza mi się najbardziej. W utrzymaniu potem takiego swetwora też. Czterdziestka jest wporzo. W zeszłym roku z niej robiłam i do tej pory sweter żyje. Coś tam się skulkowało, ale do poradzenia, za to nic a nic nie gryzie. Teraz u mnie na wsi pojawiła się nowa włóczka i zakupiłam cały kg. Alize Lanagold Fine - 51 % akryl, reszta wełna. Cudna w dotyku, myślę, że nie będzie gryzła. Co do ilości, to zależy jakimi drutami. Wiadomo, że im grubsze, tym mniej włóczki pożre. Ten co mam tu, zjadł tylko ze 2 -3 motki 100metrowe (dokładnie nie pamiętam...bo jeszcze coś innego zrobiłam z zakupionych 4-ech). Jak cieńszymi, to więcej... Kurde, trudno mi tak powiedzieć... Ale kup 4. Tylko patrz ile ma metrów. Najwyżej jak zostanie, dorobisz czapkę - ja tak zwykle robię, dlatego mam tyle czapek :)))

      Usuń
    2. Źle powiedziałam! Nie 100-metrowe, tylko 300-metrowe!!! 100 to gramów ;)

      Usuń
    3. Ok, dzięki serdeczne :)!!! Przy dobrych wiatrach do jesieni swetrzysko zrobię ;D.

      Usuń
  22. Pierwszy raz na blogu, jakże sympatycznym i wcale nie jest tutaj aż tak szaro ;) Sweterek jak ze sklepu, ALE cieplejszy (również sercu), bo zrobiony własnoręcznie! Ja z kolei szyję poduszeczki i też mam jedną w szare kropeczki! Pozdrawiam! :) http://zdrowieplusstyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mrrrr, w kropeczki...jak moje blogowe tło ;)

      Usuń
  23. Nie widzę tej bidy z nędzą. Raczej całkiem bogato i stylowo w monochromie takim wyglądasz. To Twój kolor herbowy, szlachetny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bida z nędza przez wieś pędzą - tak się mówiło, tak mi się skojarzyło. Za skojarzeniami reszty świata nie nadążę ;) :D

      Usuń
  24. Hand-made lalkowy uwielbiałam, gdy córka była mała. Nie wiem, kto się lepiej bawił, ja szyjąc i ubierając, czy ona czekając hahahah. Twoje siwizny są wspaniałe - jak Ci się znudzą, to ja jestem w kolejce do ich zagospodarowania ;) . Pozdrawiam - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jest fun z ubierania lalki ;)
      O, ja swoich wyczynów włóczkowych tak łatwo nie porzucę, zwłaszcza siwych :D

      Usuń
  25. Ten cytat i Twoja siermiężna stylówa, o zgrozo bez Misiewicza! jak najbardziej dla mnie :) bo oprócz tego, że jestem kolorystką, to podobno a fe! relatywistką :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ojej no i narodzila sie Tradycja
    Pieknie

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten sweterek jest super, genialny, chętnie go przyjmę jak Ci się znudzi, szarość jest szlachetna i mimo, że wchodząc do sklepu, mówię sobie tylko nie szary, to i tak przeważnie szary sweterek kupuję. Mam już 7

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znudzi? Szary? Mnie? Nie ma takiej opcji. A swoje handmajdy mogę co najwyżej słono sprzedać :)))

      Usuń
  28. Kochana, w tym "bidnym" sweterku jest ci rewelacyjnie! też jestem fanką szarości, a najbardziej lubię te jasne :) Twoja szara całość jest genialna! :) muszę w końcu zabrać sie za druty ;D Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi. Niby bida, a fajowo ;) :D
      Bardzo dzięki! Całusek :*

      Usuń
  29. Sweterek jest świetny. Ogólnie to cały zestaw bardzo mi się podoba.
    Wszystko leży na Tobie idealnie. Ładne zdjęcia :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak dla mnie Francja-elegancja niż bida przez tą wieś czy jakoś tak ;) Szary jest cudny to prawda i ten sweterek ma w sobie to coś :) Urokliwego :) Sivka bardzo ładnie i kobieco i ładnie Tobie w tej fryzurce, w takim upięciu włosów :) Laleczka - miodzio! :) I...nie strasz tym Misiewiczem bo aż mnie wzdrygło...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za ten sweterek - człowiek się cieszy, kiedy jego robotę chwalą, jaby dziecko chwalili ;) Fryzurka ulizana - bardzo mi się teraz podoba :)
      Misiewicz - tak mi się skojarzyło, bo ja na tego mojego futrzaka mówię misior. Ale zaraz wyplułam!!! ;)

      Usuń

Dziękuję za przeczytanie, pooglądanie i za każde słowo komentarza :) :)