U SIVUCHY

Sivka. Rocznik '73. Zespół Niespokojnych Myśli i Rąk. Przekorna indywidualistka. Handmajdzistka. Pasjonatka tworzenia. Lubi chadzać swoimi ścieżkami. Robić zdjęcia. Odwiedzać miejscówki. Mieszkanka Jury. k o n t a k t: Sylwia2008s@wp.pl

Strony Rękodzielne

Wyświetlono

Instagram

Instagram
sivkasivucha

Translate

wtorek, 22 sierpnia 2017

W Złotym Potoku

 
 Gotowa do przejażdżki. Do Złotego Potoku mamy około 50 minut drogi. To już inne województwo, śląskie. Jedno z bardziej obleganych turystycznie miejsc Jury. Oczywiście, że bywaliśmy tu sto tysięcy razy. Za stotysięcznym pierwszym krótki blogowy spacerek po Pałacowym Parku. Pomiędzy Pałacem Raczyńskich, dworkiem Krasińskich, a stawem Irydion. Nazwa nieprzypadkowa. No dobra. Przyznaję się (bez bicia), nie czytałam. Krasiński Zygmunt ulubionym moim wieszczem nie jest. Nie czuję tego. Jak zachwyca, jak nie zachwyca ;) Dworek za to całkiem całkiem. Wieszcz spędzał w nim czas z rodziną, podczas swoich trzykrotnych wizyt na Jurze.
 Teraz jeszcze tylko szybko zestaw ciuchowy z każdej strony... bluzka koszulowa - H&M, spódnica - vintage, sweter - hand made by Sivka, torebka - market we Lwowie, buty - jakiś sklep w necie...


...i przenosimy się do Złotego Potoku. Staw Irydion na terenie Parku: 


Pałac Raczyńskich:


  Herb rodowy Raczyńskich:


 Dwór Krasińskich:


I jeszcze akcent współczesny...

 😉🌻🎨

46 komentarzy:

  1. Krasiński to także nie moja bajka. Przykro się przyznać, ale z całym Romantyzmem nie było mi po drodze. Wszystkie inne epoki tak, bardzo mi się podobały. Czytałam wszystko. No cóż, życie jest za krótkie, aby się tym przejmować. Za to dworek z twoich zdjęć zdaje się dużo bardziej strawny. Fajne są te odrapane drzwi, obłażące z farby stropy.
    A włosy masz już dłuższe ode mnie. I wyglądasz świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie ma się co przejmować ;) Uważam, że nic na siłę, w literaturze i książkch też.

      Usuń
  2. Bardzo fajna, a zarazem elegancka stylizacja. Wydaje mi się, że wręcz idealna na takie wypady. Dodatkowo dworek dosyć leciwy, jednak miejsce ma swój urok. Świetnie wyglądasz! Zapraszam do siebie tutaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam sie tę eleganckość sporowadzić do parteru, bo takiej stricte, to nie lubię ;)

      Usuń
  3. Swietna koszula, swietna spodnica, swietna torebka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne miejsce. Podoba mnie się Złoty Potok, którą to nazwę najpierw odczytałam jako Złoty Stok, ale to u nas w Kotlinie Kłodzkiej. Stylizacja super. Tobie we wszystkim jest ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam jest znacznie znacznie znacznie więcej atrakcji godnych zobaczenia, połażenia. Żródła, skałki, jura w pełnej krasie. A w Złotym Stoku byłam ;)

      Usuń
  5. Super zestaw i cudne to zdjęcie ukrzyżowane przez da Vinci. Świetna lwowska torebka i ta masajska bransola :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matkoboso, ukrzyżowanie?! Ale masz skojarzenia :D

      Usuń
  6. Bardzo ładne miejsce:))mnie bardziej podobają się dwory niż pałace:)))pięknie wyglądasz:))bardzo fajna koszula:)))zdjęcia na tle starych drzwi świetne:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wstyd się przyznać, ale dziewczęciem będączytywałam poezyje Krasińskiego, zwłaszcza te popełnione z miłości. No cóz człowiek był młody, głupi to i gust literacki przecież żaden. Za to tomik poezji dostałam od babci i mam go do dzisiaj, "biały kruk", zabytek, jedno z pierwszych wydań tego poety.Babcia przed wojną w antykwariacie kupiła. Wycieczka super i fotorelacja ekstra. Tylko ten nieszczęsny poeta został przypomniany i jego wzdychania do Delfiny P. mi się zaraz skojarzyły. Pozdrawiam Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie wstyd ;) Być może sięgnę, żeby gościa zaliczyć ;))

      Usuń
  8. Znam, lubię tam jeździć. Nie potrafię zliczyć ile razy tam byłam.
    Super stylówka...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, tam widać dużo rejestracji samochodowych ze Śląska, Zagłębia ;)

      Usuń
  9. Do Złotego Potoku wracamy regularnie. Piękne miejsce i... ładnie w nim wyglądałaś :)...
    Dzień dobry :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam zawsze zbyt duże tłumy, jak dla mnie. Lubię w ciszy i nie w masie ludzkiej takie miejsca kontemplować i obłazić- mówię o tych miejscówkch, których nie obfociłam ;)

      Usuń
  10. Nigdy nie byłam w tych okolicach. Jest w przyszłości co nadrabiać;)
    Ale masz już długie włosy, fajnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jura jest peeeeełna pięknych miejsc ;) :)
      Rosną se. Wkurzają ;)

      Usuń
  11. Byłam, oj dawno temu. Może czas znów zawitać :)
    Słowa Gombrowicza - święta prawda: "Jak ma zachwycać, jak nie zachwyca"... Taki czas, taka "skomplikowana" epoka i manieryzm wielu poetów może nie zachwycać. Ale lekko Krasiński nie miał, ze względu na ojca...
    Zestaw idealnie zgrał się ze Złotym Potokiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda epoka jest skomplikowana. Zwłaszcza w Polsce ;)

      Usuń
  12. Na tej Jurze tyle do zobaczenia... Kiedy ja to poogarniam! Dzięki za wycieczkę, bo chociaż na zdjęciach te cuda zobaczę:))
    A stylówką w te złocienie wpasowałaś się perfekt:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żebyś wiedziała. Wiele z urokliwych, tajemnica tchnących miejsc jest kompletnie nie znanych turystom. Każda wieś, miejscowość ma swoim otoczeniu, lasach, poukrywane ostańce, skałki jurajskie, bywa że jaskinki, żródła, rzeczki - no, cuda ;) :) :)

      Usuń
  13. Fajne miejsce do odwiedzenia, lubię spacerować po starych dworkach i robić im zdjęcia, mają swój urok:-). Twoja stylizacja do miejsca jak zwykle pierwszorzędna:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wiele piękniej tam jest w okolicy, niż pokazałam. Miejsce pełne wszelakiego rodzaju atrakcji przyrodniczych ;)

      Usuń
  14. Świetny klimat, ale i tak jak zwykle przykuwa mój wzrok Twój wygląd. Ten sweterek przepasany w pasie jest śliczny i do tego ta piękna torebeczka pięknie dopasowana kolorystycznie. Skradłabym wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam bardzo dawno temu, a całkiem niedawno mówiłam do męża , że trzeba by się wybrać ponownie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to jak się będziesz wybierać, to daj znać, może znów namówię mojego męża ;) :)

      Usuń
  16. A ja nie znam miejsca, nie byłam, ale całkiem ładnie tam, uroczo. Zestaw Twój ładny, spokojny raki i pod ten dworek się wpasował:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to chyba daleko Ciebie, a ta okolica znana raczej słabo w kontekście rozreklamowanych miejsc w Polsce.

      Usuń
  17. Jakie piękne wycieczki. Tym razem w epokę Romantyzmu. To sobie przy Tobie odpoczęłam...piękne zdjęcia i stylówka też, buziole.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciesza mnie zawsze takie miejsca,ze sa,ze mozemy je podziwiac i nacieszyc nimi oczy. Fajnie,ze masz chec oprowadzania Nas po tych miejscach :) pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ich sporo. Jeszcze nie zdążyły popaść w całkowity niebyt, niektóre mają szczęście. Mam chęć, bo ten blogod zawsze taki był - wycieczkowato rozłażony. Czasem mniej, czasem więcej, bliżej,dalej. Same ciuchy, to dla mnie zbyt mało ;))

      Usuń
  19. Miejscówka cudowna, dawno tam byłam, trzeba to powtórzyć ;) ślicznie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  20. Miejsca jeszcze nie znam, ale zachęcona Twoim wpisem na pewno zajrzę tu. Świetne zdjęcia i super stylówka :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spodobałaby Ci się ta okolica. Dużo skałek, Brama Twardowskiego itd ;) :)

      Usuń
  21. Znam to miejsce, byłam raz i byłam pod wrażeniem, przewodnik opowiadał ciekawe hitsorie związane z tym miejscem i rodziną, z chęcią obejrzałam zdjęcia. Znalazłaś malownicze drzwi na swoje tło, stylówka bardzo "Twoja" i i też bardzo podoba mi się :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzwi się same znalazły, czekały na mnie ;))

      Usuń
  22. Znam Złoty Potok - kiedyś nasze ulubione miejsce grzybobraniowe. Nie wiem, czy celowo, czy przypadkiem, ale Twoje ciuchy są bardzo w tonacji pałacyku, a sweter niemal złoty. Cudowne kolory w takim dworskim, spokojnym miejscu. Pozdrawiam - kisses - Margot :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie celowo, nie wiedziałam, że tam takie będą, ale skoro już były, to skorzystałam :)) Poza tym, tak dobieram fotki, żeby summa summarum jakoś to się razem trzymało kupy ;)

      Usuń